Springen naar inhoud

Vragen over bevruchting

• Log in om te kunnen reageren

BioNerd

BioNerd

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 januari 2010 - 09:00

Beste Leden,

Voor het vak biologie behandelen we nu het onderwerp bevruchting en vooral m.b.t. de ontwikkeling van een embryo. Over het algmeen snap ik dit onderwerp redelijk, alleen begrijp ik een aantal vragen niet en misschien dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Het gaat om de volgende vragen:

1. Waar vindt de bevruchting plaats? ( klopt het dat het antwoord: de eileiders is? of mis ik iets?)

2. Waarom wordt het celklompje niet groter gedurende zijn reis door de eileider.
a.
b.

3. Wat gebeurt er wel met de bevruchte eicel in de eileider?

4. Welke van de tweelingen is zeker eeneiig, waarom?

Als jullie mij kunnen helpen met deze vragen dan zou ik het zeer waarderen.

BioNerd

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44877 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 januari 2010 - 17:11

voor vraag 1 en 3:

:eusa_whistle: eicel bevruchting eileider

en dan vind je o.a. dit:

http://www.bioplek.o...ing/embryo.html

klik voor klik de hele gebeurtenis ](*,)

Vraag 2: iets wat groeit heeft voeding nodig: waar zou de nog reizende eicel die vandaan moeten halen?

vraag 4: daar horen vast en zeker plaatjes bij, en anders snap ik de vraag niet.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 januari 2010 - 00:12

Uitgaande van de mens vindt de bevruchting inderdaad in de eileider plaats. Tijdens de reis van de bevruchte eicel naar de baarmoeder zal deze cel niet toenemen in omvang (groeien) maar er zullen al wel een aantal de
delingen optreden.

ook voor vraag 4 zou ik toch eerst het plaatje moeten zien. Ik kan je denk ik echter al wel een hint/tip geven door te zeggen dat in sommige gevallen bij een eeneiige tweeling de vruchtzak (amnion en chorion) beide embryo's bevat, terwijl in het geval van een twee eiige tweeling de embryo's nooit een vruchtzak delen.
"Meep meep meep." Beaker

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures