Springen naar inhoud

Stamcelonderzoek

• Log in om te kunnen reageren

elisabeth1981

elisabeth1981

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 januari 2010 - 22:13

Dag allemaal,

Is er iemand die me kan vertellen welke centra er onderzoek doen naar stamceltherapie na beroerte of hersenbloeding?

Uit wat ik gelezen heb, maak ik op dat therapie obv stamcellen voor het regenereren van hersencellen zich nog in de experimentele fase bevindt. Kan iemand mij hierover iets meer vertellen of naar de meest betrouwbare sites verwijzen?

dank bij voorbaat

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

anusthesist

anusthesist

• >5k berichten
  • 5815 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 januari 2010 - 22:38

Als je googelt op stem cell stroke kom je al een heel eind volgens mij, maar ja, het bevindt zich nog in de experimentele fase.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 januari 2010 - 23:39

Voor welke doeleinde heb je dit specifiek nodig? Ik kan je natuurlijk naar een hele waslijst wetenschappelijke artikelen doorverwijzen, maar als je daar niks aan hebt zou dat natuurlijk een beetje zonde zijn.
"Meep meep meep." Beaker

elisabeth1981

elisabeth1981

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 januari 2010 - 13:30

Dank voor uw antwoord.
Specifiek wil ik de stand van zaken opvolgen mbt stamceltherapie bij patiŽnten die een hersenbloeding hebben doorgemaakt en algemener bij patiŽnten die lijden aan amyloÔde angiopathie.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 januari 2010 - 23:07

Het enige advies wat ik je daarvoor zou kunnen geven is hetzelfde te doen wat ik zou doen. Pak de desbetreffende journals erbij en begin met zoeken. Pubmed is altijd een goed begin...
"Meep meep meep." Beaker

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures