Bruin worden met een crème ?

Moderator: ArcherBarry

Reageer

Bruin worden met een cr

Yow,

er zijn tegenwoordig steeds meer van die smeermiddeltjes om bruin te worden voor de luie mensen die niet onder de zonnebank of urenlang willen bakken in de zon zijn deze producten wel goed voor je lichaam ?

een merk van een van die producten is

Ambre solaire van Garnier

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Bruin worden met een cr

...om bruin te worden voor de luie mensen die niet onder de zonnebank of urenlang willen bakken in de zon...


Rare verwoording, ik denk eerder iemand die enkele uren per dag onder de zonnebank ligt of in de zon ligt toch luier is dan mensen die zo een product gaan gebruiken. Bruinen om te bruinen is ook al zeer slecht voor je gezondheid dus ik denk eerder dat die smeermiddeltjes niet echt veel ongezonder kunnen zijn :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Bruin worden met een cr

De zelfbruiners zijn vrijwel allemaal gebaseerd op DHA ofwel dihydroxyaceton. Zie de INCI ingrediënten declaratie op je zelfbruiner. Voor zover met de huidige stand van wetenschap bekend is, is daar geen enkel risico aan verbonden, bij normaal gebruik. Vergeleken bij langdurig zonnebaden is dat zelfs te prefereren.

Echter het bruin van zo'n crème is wel wat anders dan dat van een zonnebad!
β-Damascenon en maneschijn

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Bruin worden met een cr

Ik dacht ook wel dat die cremes gezonder waren, er is bijna niks slechter dan gaan bruinen om te bruinen ... Ik vind eigelijk ook niks mooi aan mensen die er echt super bruin uitzien, ik zie liever een lichtbruin tintje :shock:

Re: Bruin worden met een cr

JanMeut schreef:De zelfbruiners zijn vrijwel allemaal gebaseerd op DHA ofwel dihydroxyaceton. Zie de INCI ingrediënten declaratie op je zelfbruiner. Voor zover met de huidige stand van wetenschap bekend is, is daar geen enkel risico aan verbonden, bij normaal gebruik. Vergeleken bij langdurig zonnebaden is dat zelfs te prefereren.  

Echter het bruin van zo'n crème is wel wat anders dan dat van een zonnebad!
oke het is niet ongezond, het bruind op een andere manier, kan je pigment niet door de war raken ofzo

Re: Bruin worden met een cr

Die smeersels bruinen de eiwitten in met name de dode huidcellen heb ik begrepen .Kan minder kwaad an de zon. 8)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Bruin worden met een cr

oke het is niet ongezond, het bruind op een andere manier, kan je pigment niet door de war raken ofzo


De huidpigmentatie wordt niet beinvloed, de hoornlaag van de opperhuid wordt gekleurd, vandaar dat bruin uit een potje vrij snel wegslijt.
β-Damascenon en maneschijn

Re: Bruin worden met een cr

Ik zag onlangs bij de drogist ook potjes met pillen die de huid een tintje bruiner schijnen te maken. En een Australisch bedrijf brengt zelfs een implantaat (EPT1647)op de markt die datzelfde schijnt te doen en je huid zelfs kan beschermen. Ik weet trouwens uit eigen ervaring dat je een oranje tintje krijgt van het regelmatig drinken van wortelsap.

Re: Bruin worden met een cr

denk dat door zo'n creme je huid iets minder zal uitdrogen..

maar de kleur verdwijnt ookweer heel snel!

Reageer