Spaanse peper

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 113

Spaanse peper

Ik heb net wat rode Spaanse pepers gegeten ;) , nu lijkt het net alsof de kleuren die ik zie veel feller zijn. Ik weet wel dat het een opkikker geeft, meer opgewekt, maar dat de kleuren feller worden :shock: ? Komt dat door de opgewektheid, je meer hersenactiviteit hebt ? Of beeld ik mij dat in?

Berichten: 664

Re: Spaanse peper

Neem er nog een paar, wordt het dan nog feller? Zo niet, neem er dan nog een paar.

Misschien gaat er meer bloed naar je ogen stromen?

Berichten: 321

Re: Spaanse peper

In rode pepers zit Carotenoïde, wat goed is voor de ogen. Maar dat het zo'n snelle werking heeft... Er zit ook Capsaïcine in, waarvan is ontdekt dat het pijnverminderend werkt. Als je pijn nu heel ruim neemt, zou je kunnen zeggen prikkelverlagend. Misschien dat je hierdoor minder wordt afgeleid door allerlei bewust en niet-bewust waarneembare prikkels, waardoor je je beter kunt concentreren op datgene waar je je aandacht op richt. Blijkbaar was dat bij jou iets waar je naar keek, misschien kan een ander ineens beter horen. Heb geen idee hoor, ik zeg ook maar wat, maar in mijn hoofd klinkt het heel aannemelijk :wink: . Zou wel een uitkomst zijn voor mensen met concentratieproblemen!
'I may be wrong and you may be right, and by an effort, we may get nearer to the truth'

K.R. Popper

Berichten: 113

Re: Spaanse peper

Chriis schreef:Neem er nog een paar, wordt het dan nog feller? Zo niet, neem er dan nog een paar.

Misschien gaat er meer bloed naar je ogen stromen?
Ja hallo...
In rode pepers zit Carotenoïde, wat goed is voor de ogen. Maar dat het zo'n snelle werking heeft... Er zit ook Capsaïcine in, waarvan is ontdekt dat het pijnverminderend werkt. Als je pijn nu heel ruim neemt, zou je kunnen zeggen prikkelverlagend. Misschien dat je hierdoor minder wordt afgeleid door allerlei bewust en niet-bewust waarneembare prikkels, waardoor je je beter kunt concentreren op datgene waar je je aandacht op richt. Blijkbaar was dat bij jou iets waar je naar keek, misschien kan een ander ineens beter horen. Heb geen idee hoor, ik zeg ook maar wat, maar in mijn hoofd klinkt het heel aannemelijk :wink: . Zou wel een uitkomst zijn voor mensen met concentratieproblemen!
Net als jij zegt, op een of andere manier wordt de aandacht sterk gestimuleerd, een soort smartdrug effect. Ik vond het opmerkelijk, dat kleuren meer indringder werden. Ik eet normaal geen pepers, misschien is het een eenmalig effect.

Reageer