Sanpaku ogen

Moderator: ArcherBarry

Reageer

Sanpaku ogen

Is er een biologische verklaring voor het fenomeen Sanpaku ogen?

AfbeeldingAfbeelding

Het schijnt dat mensen met zulke ogen, niet "in balans" zijn. Verder wordt gezegd dat mensen met Sanpaku ogen een ernstig ongeluk zullen krijgen.

Sanpaku-lijders zijn o.a. JFK, Diana, Ayrton Senna.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Sanpaku ogen

Wat is er dan zo speciaal aan die ogen?
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Sanpaku ogen

De ogen staan te ver naar boven gedraait. Normaal gesproken zou je de pupil in het midden van het oog plaatsen. Echter bij sanpaku staan deze net boven het midden.

Kijk ook eens hier
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Sanpaku ogen

Aha. Volgens die website is het een teken van uitputting. Ik kan me voorstellen dat de kans dan groter is dat je een ongeluk krijgt.

Maar ik neem dat je bedoelt: is er een biologische verklaring voor de afwijkende stand van de ogen bij (sommige?) uitgeputte mensen.

En hypothese: doordat je moe bent, hangt je hoofd een beetje, en daardoor draait je oog wat hoger om vooruit te kunnen blijven kijken.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Berichten: 65

Re: Sanpaku ogen

Is er een biologische verklaring voor het fenomeen Sanpaku ogen?
Volstrekt natuurlijke variatie?
Het schijnt dat mensen met zulke ogen, niet "in balans" zijn.
Niet in balans? Wordt daarmee de alterneutische "energie-balans" bedoelt soms? (Dat lijkt me wel na het zien van die website) Zo ja --> lariekoek
Verder wordt gezegd dat mensen met Sanpaku ogen een ernstig ongeluk zullen krijgen.

Sanpaku-lijders zijn o.a. JFK, Diana, Ayrton Senna.
Jaarlijks krijgen tientallen miljoenen mensen een ernstig ongeluk. Ook beroemdheden zijn daar niet immuun voor. Het aanhalen van een klein aantal namen is volstrekt onzinnig. Je moet gaan kijken d.w.v. steekproef of het aantal mensen met Sanpaku ogen dat een ongeluk krijgt significant hoger dan het gemiddelde? Het zoeken naar een verband tussen oogtype en ongeluksgevoeligheid is onzinnig zolang de toevalshypothese niet uitgesloten kan worden. (En na het zien van die website durf ik met overtuiging te stellen dat zo'n statistisch onderzoek geen enkel verband zal vinden. Het is gewoon een ongefundeerd reclamepraatje van een macrobiotische alterneut)

Bovendien werdt JFK neergeschoten, wat ik nou niet bepaald een ongeluk zou willen noemen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Sanpaku ogen

Nu ik er op let: gister zag ik de film Donnie Darko, en in elke scene waarin hij hallucineerde (en een deel van de andere scenes) keek hij op deze manier.

Het zag er inderdaad niet gezond uit (en hij kreeg ook een ongeluk :wink: ).
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: Sanpaku ogen

Ik heb ook zo'n ogen, en het enige ongeluk dat ik tot nu toe heb gehad is dat ik op de verkeerde vrouw ben gevallen. Ik enk niet dat er een verband is tussen de 2 en zoals Pelletje al gezegd heeft krijgen heel veel mensen ongelukken en het gewoon toeval is dat deze zo'n ogen hebben.

Ik ga me niet zorgen maken om mijn ogen.

Re: Sanpaku ogen

Ik ben bijna afgestudeerd orthoptist en heb nog nooit van 'Sanpaku-ogen' gehoord. Ik zie geen omschrijving van Sanpaku-ogen, alleen dat ze iets naar boven gericht zouden staan...? Wat zijn de kenmerken? En hoezo zouden deze mensen meer kans hebben op het krijgen van een ongeluk?

Volgens mij kan deze 'aandoening' naar het rijk der fabelen verwezen worden.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Sanpaku ogen

Kijk ook eens hier
hier is een vrij heldere verklaring te vinden (schaam schaam; mezelf quoten)

op google is ook nog het een en ander te vinden.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Sanpaku ogen

Hm. De enige nuttige link die ik zie bij google is ons forum :shock:
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Reageer