Lesmethode wiskunde a vernieuwde tweede fase.

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 5

Lesmethode wiskunde a vernieuwde tweede fase.

Dag iedereen,

ik ben op dit moment bezig met een zelfstudie wiskunde A op VWO niveau (LOI). Ik gebruik hiervoor de methode Pascal, tweede druk uit 2004. Mijn probleem is erin gelegen, en ik zit hier nogal mee in mijn maag, dat ik twijfel of deze boeken nog wel een gedegen voorbereiding bieden op het vernieuwde examen zoals het vanaf dit jaar geexamineerd zal worden. Ik heb uit de beschrijvingen opgemaakt dat er op algebraïsch gebied nogal wat meer gevraagd gaat worden namelijk.

Is er misschien een wiskunde docent of iemand die hier meer van weet die mij opheldering kan geven?

Najera.

Berichten: 10

Re: Lesmethode wiskunde a vernieuwde tweede fase.

Op www.ib-groep.nl staat in ieder geval een document waarin alles staat dat je zou moeten kennen. Uit ervaring kan ik je vertellen dat het alleen lastig is om te interpreteren voor een leek.

Heeft het LOI niet contactpunten?

Berichten: 5

Re: Lesmethode wiskunde a vernieuwde tweede fase.

jpstaman schreef:Op www.ib-groep.nl staat in ieder geval een document waarin alles staat dat je zou moeten kennen. Uit ervaring kan ik je vertellen dat het alleen lastig is om te interpreteren voor een leek.

Heeft het LOI niet contactpunten?


nou, het LOI vertelt me dat wiskunde A, zoals t nu geëxamineerd wordt, niet verschilt van wiskunde A 1,2. Maar als je het examenprogramma Wiskunde A doorleest staat er letterlijk dat bijvoorbeeld de onderdelen lineair programmeren en meetkunde (ook dit was in beperkte mate vertegenwoordigd in wA) komen te vervallen, ten behoeve van uitdieping van de algebraïsche vaardigheden, die niet langer met de GR mogen worden berekend.

Reageer