Geboortemaand is langdurig van invloed

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Geboortemaand is langdurig van invloed

Uit recent onderzoek blijkt dat de meeste politiek leiders en topbestuurders in Nederland in de zomermaanden zijn geboren. De geboortemaand is langdurig van invloed op de ontwikkeling van kinderen.


Lees meer ... Universiteit van Amsterdam
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Geboortemaand is langdurig van invloed

Zijn horoscopen toch nog ergens op gebaseerd :eusa_whistle:
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 662

Re: Geboortemaand is langdurig van invloed

Of hebben we ascendantistische discriminatie in de Nederlandse politiek? :eusa_whistle:

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Geboortemaand is langdurig van invloed

Volgens mij echt een onzinonderzoek. Ik heb even snel onderzoek gedaan naar de geboortemaanden van de Presidenten van de VS. Het jaar begint daar in augustus of september, wat volgens de auteur van het artikel zou moeten leiden tot meer presidenten in de maanden april-juni en juli-september. Zoals je ziet is het tegenovergestelde waar:


Afbeelding


Dan zijn er 2 opties:

1) Het geldt alleen voor Nederlandse kinderen (waarom dan?)

2) Het is -zoals bovengenoemd- een onzinonderzoek waarvoor tegenwoordig veel te veel geld wordt uitgegeven.


Saillant detail; de grote 3 (George Washington, Abraham Lincoln en Franklin D. Roosevelt staan allemaal in de tweede kolom (januari en februari). De 'Bushes' komen uit het zo geprezen juni-juli cohort :eusa_whistle:
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Geboortemaand is langdurig van invloed

In amerika is de omslag datum 1 december, dus als je voor die datum geboren bent kom je in een ander leerjaar dan als je er na word geboren.


Daarnaast vraag ik me af of het zin heeft om naar presidenten van 200 jaar geleden te kijken.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Geboortemaand is langdurig van invloed

Nah ja goed, ik blijf het een onzinonderzoek vinden, net als de mijne ](*,) Houd er wel rekening mee dat ik geen subsidie heb gekregen he? :eusa_whistle:
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Reageer