Wet van lenz

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 95

Wet van lenz

Op de afbeelding zijn lus en rechtvoerstromende geleider in hetzelfde vlak. De stroom I is aan het toenemen in de richting van de pijl. In welke zin zal de geïnduceerde stroom dan lopen in de lus?

Mijn redenering: Via de rechterhandregel. De veldlijnen komen dus links van de geleider uit het blad. Dus de stroom die geïnduceerd wordt zal die extra gevormde veldlijnen moeten tegenwerken volgens de wet van Lenz. Dus, als de stroom in tegenwijzerzin loopt in de lus, dan gaan zijn veldlijnen in het blad tussen de lus en de geleider en werken dus de toenemende veldijnen van de geleider tegen. Is dit correct? Bedankt!
Bijlagen
Naamloos.png
Naamloos.png (10.72 KiB) 169 keer bekeken
Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Wet van lenz

Je moet kijken naar de veldlijnen die dóór de lus gaan. ( de omvatte flux)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 95

Re: Wet van lenz

Nu kan ik je niet volgen :-)... Bedoel je dat de geleider zijn veldlijnen ook al door de lus gaan?

Ok ik heb hem :eusa_whistle: . Ik was dus fout... Bedankt
Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts

Reageer