Springen naar inhoud

Wet van lenz

• Log in om te kunnen reageren

Buffalo

Buffalo

• >25 berichten
  • 95 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 januari 2010 - 21:47

Op de afbeelding zijn lus en rechtvoerstromende geleider in hetzelfde vlak. De stroom I is aan het toenemen in de richting van de pijl. In welke zin zal de ge´nduceerde stroom dan lopen in de lus?

Mijn redenering: Via de rechterhandregel. De veldlijnen komen dus links van de geleider uit het blad. Dus de stroom die ge´nduceerd wordt zal die extra gevormde veldlijnen moeten tegenwerken volgens de wet van Lenz. Dus, als de stroom in tegenwijzerzin loopt in de lus, dan gaan zijn veldlijnen in het blad tussen de lus en de geleider en werken dus de toenemende veldijnen van de geleider tegen. Is dit correct? Bedankt!

Bijgevoegde miniaturen

• Naamloos.png
Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44867 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 15 januari 2010 - 00:16

Je moet kijken naar de veldlijnen die dˇˇr de lus gaan. ( de omvatte flux)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Buffalo

Buffalo

• >25 berichten
  • 95 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 januari 2010 - 19:51

Nu kan ik je niet volgen :-)... Bedoel je dat de geleider zijn veldlijnen ook al door de lus gaan?

Ok ik heb hem :eusa_whistle:. Ik was dus fout... Bedankt
Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures