Springen naar inhoud

Maximale dampdruk

• Log in om te kunnen reageren

Packk

Packk

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 januari 2010 - 10:30

Hallo,

Ik ben juist bezig met het leren van fysica en nu zit ik bij maximale dampdruk. Er staat in mijn boek dat als het debiet van de condensatie gelijk is aan het debiet van de verdamping, en er dus een dynamisch evenwicht is, dan is de druk van de van de damp maximaal => maximale dampdruk.
Maar ik snap niet echt zo heel goed wat hier nu mee bedoeld wordt, wil dit dus zeggen dat de hoeveelheid water die per tijdseenheid verdampt gelijk moet zijn aan de hoeveelheid water dat condenseert?
Maar wat dan als al het water is verdampt, en de maximale dampdruk is nog steeds niet is bereikt, dan is toch de hoeveelheid water dat verdampt gelijk aan 0, en moet de damp toch condenseren?

Kan iemand mij dit uitleggen?

Alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 16 januari 2010 - 12:07

Maar wat dan als al het water is verdampt, en de maximale dampdruk is nog steeds niet is bereikt, dan is toch de hoeveelheid water dat verdampt gelijk aan 0, en moet de damp toch condenseren?

Als alle water verdampt is, en de maximale dampdruk is nog steeds niet is bereikt, dan is er geen evenwicht tussen damp en vloeistof. En er condenseert niets.
Hydrogen economy is a Hype.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures