Springen naar inhoud

[wiskunde] sinuskwadraat

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 08 augustus 2005 - 12:33

Kan iemand mij vertellen wat sinkwadraat(x) voor functie is?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24051 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 augustus 2005 - 12:37

Bedoel je sin≤(x)? Dit is een verkorte schrijfwijze voor wat eigenlijk (sin(x))≤ is, en is dus de sinusfunctie in het kwadraat.

Wat wil je er verder over weten? Periode en amplitude blijven hetzelfde, alleen zal sin≤x uiteraard steeds positief zijn, door het kwadraat.

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 augustus 2005 - 12:41

Bedoel je sin≤(x)? Dit is een verkorte schrijfwijze voor wat eigenlijk (sin(x))≤ is, en is dus de sinusfunctie in het kwadraat.

Wat wil je er verder over weten? Periode en amplitude blijven hetzelfde, alleen zal sin≤x uiteraard steeds positief zijn, door het kwadraat.

Ehm.. sin2(x) = 1/2 - 1/2 cos(2x), dus de periode en amplitude zijn allebei half zo groot :wink:
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24051 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 augustus 2005 - 12:44

Excuses, periode wel verschillend - amplitude niet. Althans het ligt er natuurlijk aan wat je als definitie van amplitude hanteert. Ik zie het als de maximale uitwijking t.o.v. de evenwichtspositie (i.c. x = 0), de amplitude is hier nog steeds 1 dan.

• Gast

Geplaatst op 08 augustus 2005 - 14:04

Dank, ik weet reeds voldoende. Top-site is dit, ik zal meteen nieuwe vragen posten.

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 augustus 2005 - 15:05

Log je dan ook meteen in, dan kan je zien of je nieuwe berichten hebt op je vragen, of kunnen mensen je ook persoonlijke berichten of uitleg sturen.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures