[Folding] vouwen met een oudere computer

Moderator: Jan van de Velde

Gebruikersavatar
Berichten: 121

[Folding] vouwen met een oudere computer

Ik ben een bejaarde computer uit 2000: Intel Celeron x86 Fam. 6 Model 8 Stepping 3, 668MHz. 384 MB, min. req. 64 MB. Ben met pensioen, maar mijn huidige eigenaar doolt vele uren per dag voor míjn beeldscherm door het internet. Nou heeft hij me van binnen schoongemaakt, SpeedFan geïnstalleerd, heeft zich aangemeld als "WSF-musketiers" en laat mijn processor als ik aan sta eiwitten vouwen. De onderste temperatuur die SpeedFan aangeeft loopt nu op tot 40 gr. C., met doorgaans een groen v-tje ervoor. Eigenaar denkt dat ik zo nog een steentje kan bijdragen aan de wetenschap en daarmee vooral aan het in de toekomst genezen van afschuwelijke ziektes. Sinds vanochtend is de teller opgelopen van 5/500 naar 30/500. Worden mijn capaciteiten zo wel (optimaal) benut?

Berichten: 11

Re: [Folding] vouwen met een oudere computer

Ik ben een bejaarde computer uit 2000: Intel Celeron x86 Fam. 6 Model 8 Stepping 3, 668MHz. 384 MB, min. req. 64 MB. Ben met pensioen, maar mijn huidige eigenaar doolt vele uren per dag voor míjn beeldscherm door het internet. Nou heeft hij me van binnen schoongemaakt, SpeedFan geïnstalleerd, heeft zich aangemeld als "WSF-musketiers" en laat mijn processor als ik aan sta eiwitten vouwen. De onderste temperatuur die SpeedFan aangeeft loopt nu op tot 40 gr. C., met doorgaans een groen v-tje ervoor. Eigenaar denkt dat ik zo nog een steentje kan bijdragen aan de wetenschap en daarmee vooral aan het in de toekomst genezen van afschuwelijke ziektes. Sinds vanochtend is de teller opgelopen van 5/500 naar 30/500. Worden mijn capaciteiten zo wel (optimaal) benut?


Welkom bejaarde computer, ik ben geen folding expert maar voor een pc van jouw leeftijd is dat nog aardig vlot denk ik zo.

Berichten: 131

Re: [Folding] vouwen met een oudere computer

Je hebt ook meer dan een maand tijd om een WU unit in te dienen (in ieder geval dit type, kleinere WU's moeten sneller ingediend worden maar die zijn ook sneller klaar), je doet het dus prima!
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: [Folding] vouwen met een oudere computer

Dank jullie wel. Op de uitlegpagina en faq's hierin staat (nog) niets over de WSF-musketiers, één van de drie mogelijkheden. Hoe komt iemand er achter wat voor haar/zijn computer de optimale keuze daaruit is?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [Folding] vouwen met een oudere computer

Ik ben een bejaarde computer uit 2000: Intel Celeron x86 Fam. 6 Model 8 Stepping 3, 668MHz. 384 MB, min. req. 64 MB. Ben met pensioen, maar mijn huidige eigenaar doolt vele uren per dag voor míjn beeldscherm door het internet. Nou heeft hij me van binnen schoongemaakt, SpeedFan geïnstalleerd, heeft zich aangemeld als "WSF-musketiers" en laat mijn processor als ik aan sta eiwitten vouwen. De onderste temperatuur die SpeedFan aangeeft loopt nu op tot 40 gr. C., met doorgaans een groen v-tje ervoor. Eigenaar denkt dat ik zo nog een steentje kan bijdragen aan de wetenschap en daarmee vooral aan het in de toekomst genezen van afschuwelijke ziektes. Sinds vanochtend is de teller opgelopen van 5/500 naar 30/500. Worden mijn capaciteiten zo wel (optimaal) benut?
Dag Celeron ](*,) ,

Als je toch (onderbenut, want alleen maar internettend) draait dan worden je capaciteiten waarschijnlijk wel beter benut als je daarbij op de achtergrond ook vouwt. Of dat inderdaad zo is hangt er van af of je deadlines haalt.

Om dat zeker te weten zou je eigenaar eens rechts moeten klikken op het systray-icoontje, dan status-log file, en eens zien hoeveel tijd je nodig hebt voor 1 % van de WU waarmee je momenteel bezig bent. De werktijd voor de hele WU (100%) is dan vlot berekend. Als je dan ook nog weet hoeveel uur je gemiddeld per dag draait kun je inschatten hoeveel dagen je op die WU aan het werk zal zijn.

Steeds nadat je opstart geeft die log ook een regel als:
[17:05:52] Project: 6316 (Run 460, Clone 7, Gen 21)
Dat nummer (in dit voorbeeld 6316) kun je opzoeken in de projectenlijst: http://fah-web.stanford.edu/psummary.html

Is de "final deadline" voor dat project meer dagen dan jij gemiddeld nodig zult hebben om die WU door te rekenen, dan ben je zéker nuttig bezig.

40°C is een doodgewone temperatuur: je ventilatie is dus goed berekend op een 100% werkende processor.

Groet, Jan :eusa_whistle:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 422

Re: [Folding] vouwen met een oudere computer

Persoonlijk heb ik geen flauw idee of je al dan niet de deadlines zou halen, hiervoor raad ik je aan de post hierboven van Jan van de Velde te volgen. Verder weet ik niet of je echt onderbenut bent, maar dat zul je wel merken eens je een tijdje aan het vouwen bent. De kans bestaat namelijk dat je wat gaat sputteren wat de vlotheid van internetten niet ten goede komt.
Dank jullie wel. Op de uitlegpagina en faq's hierin staat (nog) niets over de WSF-musketiers, één van de drie mogelijkheden. Hoe komt iemand er achter wat voor haar/zijn computer de optimale keuze daaruit is?


Ik weet niet zeker wat je hiermee bedoelt. Twijfel je welke account je zou nemen? Anonymous, WSF-musketiers, of eigen gebruikersnaam? Dan raad ik je aan gewoon een eigen gebruikersnaam te nemen, de account WSF-musketiers is al een tijdje inactief.

Veel vouwgenot! :eusa_whistle:
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: [Folding] vouwen met een oudere computer

Maar hij vouwt wél!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [Folding] vouwen met een oudere computer

Ongetwijfeld. Vraag is of je de deadlines gaat halen, anders is het ook zonde van dat kleine beetje extra stroom, en onder welke naam je gaat vouwen. Dat laatste kun je nog wijzigen totdat de eerste WU de deur uit is.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: [Folding] vouwen met een oudere computer

Hij vouwt ondanks het feit dat ik ingeschreven ben als "WSF-musketiers"; wat inactief zou zijn. Dit toch toch maar veranderen in "Zieleleek"? Teller staat inmiddels op 45/500; dit lijkt me wel aardig na een slordige 15 uur, vanaf gister ongeveer 9 u. (Ik ga zelf natuurlijk ook h.e.a. uitzoeken.)

Berichten: 422

Re: [Folding] vouwen met een oudere computer

Het feit dat die account inactief is heeft absoluut geen invloed op het al dan niet kunnen vouwen. Je kunt eender welke accountnaam instellen. Als de naam al bestaat, zullen je punten gewoon toegevoegd worden aan die account. Als de naam nog niet bestaat, wordt er voor jou een account gecreëerd.

In dit geval zullen je punten dus aan de account WSF-musketiers toegewezen worden, waardoor je deze account terug actief maakt. Alleen is het nut van die WSF-musketiers account (vele kleintjes maken 1 groot) al een tijdje verdwenen, aangezien er niemand meer vouwt onder die naam. Daarom lijkt het mij interessanter om gewoon onder je eigen naam te vouwen, maar je weet natuurlijk nooit of er in de nabije toekomst nog interesse zou ontstaan om de WSF-musketiers nieuw leven in te blazen.

Even een schatting van het aantal uren vouwwerk aan de hand van je voortgang:

15 uur voor 45/500 => 167 uur voor 500/500

Indien je die 167 uur vouwwerk kan afronden voor de deadline (zie post van Jan) is er geen enkel probleem :eusa_whistle:
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: [Folding] vouwen met een oudere computer

Bedankt, YOU ALL, Het is (me) volkomen duidelijk. :eusa_whistle:

Berichten: 422

Re: [Folding] vouwen met een oudere computer

Graag gedaan, hou ons op de hoogte hé! :eusa_whistle:
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: [Folding] vouwen met een oudere computer

Incoming message from Celeron :eusa_whistle: Coppermine 668: [16 : 50 : 58] Completed 155000 out of 500000 steps (31%) in 6 days. Project 6315. Prefered: 36 days. Deadline: 52 days. Completed 500000 steps in aprox. 19 days; 13 days from now: O.K. Have a nice day...

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: [Folding] vouwen met een oudere computer

Ik ben een bejaarde computer uit 2000: Intel Celeron x86 Fam. 6 Model 8 Stepping 3, 668MHz. 384 MB, min. req. 64 MB.
Maar die doet het nog best ](*,) . Een puntje of 15 per dag, maar als iedereen dat zou doen zouden ze het in Stanford niet bij kunnen houden. ;)
Donator Zieleleek

Score 336

Date of first work unit 2010-02-12
welkom, nr 298
Dank je. En dit kost het milieu en mij slechts een paar dubbeltjes aan groene stroom per maand; het verschil tussen o% en 100% processor-activiteit is hier 14 watt, Celeron vebruikt, of liever: Gebruikt, dus maximaal 14 watt méér voor het vouwen en is een schakeltje in in zekere zin de beste, snelste computer ter wereld :eusa_whistle: . ](*,)

Berichten: 346

Re: [Folding] vouwen met een oudere computer

Dank je. En dit kost het milieu en mij slechts een paar dubbeltjes aan groene stroom per maand; het verschil tussen o% en 100% processor-activiteit is hier 14 watt, Celeron vebruikt, of liever: Gebruikt, dus maximaal 14 watt méér voor het vouwen en is een schakeltje in in zekere zin de beste, snelste computer ter wereld :eusa_whistle: . ](*,)
Mag dan groene stroom zijn, inefficient is het wel als het maar 15 punten per dag oplevert ;-)

Reageer