Springen naar inhoud

(oude) zweetlucht in kleding

• Log in om te kunnen reageren

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 januari 2010 - 12:47

De praktische problemen van zweetlucht. Velen kennen het fenomeen. Deo's masqueren eerder dan dat ze helpen. En vooral: je hebt je zwarte favoriete T-shirt met print net gewassen, het ruikt redelijk goed, maar als je het een half uur aanhebt komt de oude zweetlucht naar boven. En die is het ergst. Vers zweet ruikt doorgaans niet vies volgens velen, oud zweet wel. En die krijg je er niet uit, of je moet je T-shirt heel heet gaan wassen (waarbij de print na een paar keer wassen desintegreert en je T-shirt steeds grijzer wordt). En zelfs die aanpak (naast strijken) biedt niet altijd soelass.

Na lezen over en uitproberen van speciale deo's en het voorbehandelen met Dettol, groene zeep, afwasmiddel (wat allemaal niet echt hielp - Dettol blijft antiseptisch stinken en het is behoorlijk agressief) en verhalen over dat je geen strakke shirts moet dragen (wat ik toevallig WEL wil) kwam ik dan eindelijk op het Internet de gouden tip tegen die werkt en geen nare bijwerkingen heeft.
Emmer met warm water (zo warm dat het net te verdragen is als je je hand erin steekt), flinke scheut natuurazijn erin, kledingstuk onderdompelen en een paar uur laten weken. Daarna gewoon wassen.

Een gedegen wetenschappelijke verklaring over WAAROM dit werkt heb ik niet. Kon dat ook niet zo gauw opmaken uit de gerelateerde topics:

Zweetlucht

Plekken van deodorant
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 januari 2010 - 14:42

Ik neem aan dat het deels komt omdat azijn een behoorlijk stevig natuurlijk antibacterieel middel is...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures