Mijn reactie verwijderd

Gesloten
Berichten: 61

Mijn reactie verwijderd

in deze topic

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=123458

over ikweetnietschap en misschienschap vs wetenschap

ik weet niet of de beheer geen respect voor mijn reactie en mening toont

of ik met mijn reactie en mening geen respect voor beheer?
Dit is een nederlandstalig forum derhalve verwachten we ook van onze gebruikers dat ze de nederlandse taal vaardig zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Mijn reactie verwijderd

Je bericht is verwijderd, en je krijgt binnenkort (waarschijnlijk vandaag nog) een PB met uitleg waarom. Even geduld dus. :eusa_whistle:
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 61

Re: Mijn reactie verwijderd

ok :eusa_whistle:

grote dank
Dit is een nederlandstalig forum derhalve verwachten we ook van onze gebruikers dat ze de nederlandse taal vaardig zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 1

Re: Mijn reactie verwijderd

Ik heb ook pas ondervonden dat mijn posts verwijderd zijn uit de rubriek Psychologie (praten tegen jezelf).

Waarom zijn ze bij mij verwijderd ?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Mijn reactie verwijderd

Dat is gisteren gebeurd, je krijgt hierover nog bericht van de betreffende moderator.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Re: Mijn reactie verwijderd

Wat toevallig, ik wilde hier een topic over starten. Ik heb ook een probleem met het verwijderen van berichten, of liever met de manier waarop, alsook met de reden waarom.

Ik kan niet voor Kaycee spreken maar ik ben er vrijwel altijd van overtuigd, dat ik serieus bezig ben en meen wat ik schrijf, en dat er geen beledigende opmerkingen bij zijn. Ik respecteer met andere woorden de mening van anderen en probeer flauwekul achterwege te laten.

Toch ben ik binnen een half jaar zovaak geattendeerd, dat ik een ban achter de rug heb. Van één keer kan ik me voorstellen dat terecht was, ik had toen een verschil van mening met iemand, waarop ik meen een moderator zei: het antwoord van die ander is beter en het mijne was onjuist. Dat klopt zowieso niet, een mod is geen scheidsrechter, dus ik schreef iets als OK, veel succes met die methode dan! Dit werd verwijderd.

In de andere gevallen, ik mag niet zeggen hoevaak, was ik het niet eens met de attendering, vond ik dat ik een respectvol antwoord had geschreven, en was ik dus verwonderd dat ik verwijderd werd. Gewoon, afgemeten tegen andere posts, die niet waren verwijderd.

Tweede probleem is de manier waarop, eerst de post verwijderen en dan schrijven waarom via PB. Waarom niet gewoon de post ter plaatse vervangen door een opmerking 'post van Bessie verwijderd, bericht volgt'. Je zit dan niet ongelovig te zoeken waar je post is gebleven, en begrijpt wat er aan de hand is.

Tenslotte de ban: op het moment dat je le laatste attendering krijgt, ben je al gebanned. Je kan dan niet eens zien welk bericht er verwijderd is, en kan de desbetreffende PB niet eens meer lezen. Ik vind dat niet netjes.

Ik begrijp best dat bepaalde berichten direct, zonder discussie verwijderd moeten worden. Een zware belediging, schuttingtaal, mensen die na een verlopen discussie zonder argumenten blijven doorjammeren. Maar serieuze reacties verplichten tot serieuze en respectvolle behandeling, verwijdering met opgaaf van redenen, en met mogelijkheid tot weerwoord.

Gebruikersavatar
Berichten: 603

Re: Mijn reactie verwijderd

Wat toevallig, ik wilde hier een topic over starten.
Ik vind het ook een erg vervelende en onbeleefde manier van met elkaar omgaan.

Het verschil tussen echte grove beledigingen en posts die net niet voldoen aan de inhoudelijke eisen van een moderator is groot en duidelijk voor iedereen denk ik.

Ik zou liever zien dat iemand nav een reactie een waarschuwing krijgt waarbij de reactie blijft staan.
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough"

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Mijn reactie verwijderd

Bessie, het lijkt erop dat het je hier niet alleen over de manier van verwijderen van berichten gaat. Daaromtrent doe je een voorstel dat we zeker zullen bespreken. De redenen voor verwijdering en attenderingen staan daar niet los van, maar zijn eigenlijk een andere kwestie.
Ik kan niet voor Kaycee spreken maar ik ben er vrijwel altijd van overtuigd, dat ik serieus bezig ben en meen wat ik schrijf, en dat er geen beledigende opmerkingen bij zijn. Ik respecteer met andere woorden de mening van anderen en probeer flauwekul achterwege te laten.
Dat sluit echter niet uit dat het moderatorteam een andere beoordeling van die posts maakt of gemaakt heeft, of dat deze berichten om andere redenen tegen de regels of ons beleid ingaan. Als je geattendeerd bent, ben je van die redenen op de hoogte gebracht, en heb je de kans gekregen om daarop te reageren.
Toch ben ik binnen een half jaar zovaak geattendeerd, dat ik een ban achter de rug heb. Van één keer kan ik me voorstellen dat terecht was, ik had toen een verschil van mening met iemand, waarop ik meen een moderator zei: het antwoord van die ander is beter en het mijne was onjuist. Dat klopt zowieso niet, een mod is geen scheidsrechter, dus ik schreef iets als OK, veel succes met die methode dan! Dit werd verwijderd.
Dit zijn zeer specifieke bezwaren, die we moeilijk openbaar kunnen bespreken, want dan valt iedereen hier over mekaar met een mening over elke attendering die je eventueel zou gekregen hebben. Maar je kunt deze zeker met het team bespreken. In ieder geval kunnen we niet de twee tegelijk doen.
In de andere gevallen, ik mag niet zeggen hoevaak ...
Als je per se bekend wil maken hoeveel attenderingen je gekregen hebt, dan kan dat. Deze maatregel is bedoeld om onze gebruikers enige privacy te bezorgen, niet om ze te pesten.
... was ik het niet eens met de attendering, vond ik dat ik een respectvol antwoord had geschreven, en was ik dus verwonderd dat ik verwijderd werd. Gewoon, afgemeten tegen andere posts, die niet waren verwijderd.
Als je doelt op posts van andere gebruikers: die gaan we hier in geen geval bespreken. Daarvoor dient de rapporteringsfunctie. Indien het je over je eigen berichten gaat, zie bovenstaande: stuur ons gerust een bericht om dit alles door te spreken. Het feit dat je posts respectvol zijn, betekent echter niet dat er geen andere bezwaren kunnen zijn. En daar ben je via pb van op de hoogte gebracht.
Tweede probleem is de manier waarop, eerst de post verwijderen en dan schrijven waarom via PB. Waarom niet gewoon de post ter plaatse vervangen door een opmerking 'post van Bessie verwijderd, bericht volgt'. Je zit dan niet ongelovig te zoeken waar je post is gebleven, en begrijpt wat er aan de hand is.
Dit voorstel zullen we zeker in overweging nemen.
Tenslotte de ban: op het moment dat je le laatste attendering krijgt, ben je al gebanned. Je kan dan niet eens zien welk bericht er verwijderd is, en kan de desbetreffende PB niet eens meer lezen. Ik vind dat niet netjes.
Je zou van de ban op de hoogte gebracht moeten zijn via e-mail. In dit geval is er één en ander misgelopen door een herziening van ons attenderingsbeleid en de inloopperiode van een aantal nieuwe moderators. Hier hebben we dus inderdaad een fout gemaakt. Dat kan gebeuren. Als je geband bent, kun je echter nog steeds het forum bezoeken, dus je kunt ons in dat geval nog steeds via e-mail aan het beheer contacteren.
Ik begrijp best dat bepaalde berichten direct, zonder discussie verwijderd moeten worden. Een zware belediging, schuttingtaal, mensen die na een verlopen discussie zonder argumenten blijven doorjammeren. Maar serieuze reacties verplichten tot serieuze en respectvolle behandeling, verwijdering met opgaaf van redenen, en met mogelijkheid tot weerwoord.
In de privé-conversaties n.a.v. verwijderde berichten, ben je steeds met respect door ons behandeld. De mogelijkheid tot weerwoord heb je altijd gehad en heb je nog steeds (getuige daarvan ook dit topic). Er wordt ook steeds een reden opgegeven als er berichten verwijderd worden. Voor zwaar beledigende berichten gaat dat sneller, omdat dergelijke overtredingen zeer eenduidig zijn. Andere berichten kunnen echter om andere redenen storende factoren zijn. Die moeten vaak eerst besproken worden in het team, en kunnen dus even op zich laten wachten.
Paul_1968 schreef:Ik vind het ook een erg vervelende en onbeleefde manier van met elkaar omgaan.

Het verschil tussen echte grove beledigingen en posts die net niet voldoen aan de inhoudelijke eisen van een moderator is groot en duidelijk voor iedereen denk ik.

Ik zou liever zien dat iemand nav een reactie een waarschuwing krijgt waarbij de reactie blijft staan.
Dat is niet mogelijk. Grove beledigingen zijn inderdaad de zwaarste vergrijpen, en die worden dan ook zeer snel en kordaat aangepakt. Dit forum gaat echter over wetenschap (met de naam "Wetenschapsforum.nl" zou dat bijzonder duidelijk moeten zijn, lijkt me), en om discussies daarover in goede banen te kunnen leiden, stellen we bijkomende eisen. Als we berichten die niet aan die eisen voldoen laten staan, komen daar hoe dan ook reacties op. Heel wat vakinhoudelijke discussies zouden daarmee in het honderd lopen.

Re: Mijn reactie verwijderd

OK ik begrijp het, bedankt. Ik denk dat het veranderen van de verwijderingsprocedure veel zal helpen. Nu krijg je de indruk dat een moderator de post verwijdert, het dan bespreekt met het team, en dan de PB stuurt. Dat lijkt een onomkeerbaar proces, zonder mogelijkheid tot weerwoord. Ook de schijn bepaalt voor een deel het gevoel.

Gebruikersavatar
Berichten: 603

Re: Mijn reactie verwijderd

Dat is niet mogelijk. Grove beledigingen zijn inderdaad de zwaarste vergrijpen, en die worden dan ook zeer snel en kordaat aangepakt. Dit forum gaat echter over wetenschap (met de naam "Wetenschapsforum.nl" zou dat bijzonder duidelijk moeten zijn, lijkt me), en om discussies daarover in goede banen te kunnen leiden, stellen we bijkomende eisen. Als we berichten die niet aan die eisen voldoen laten staan, komen daar hoe dan ook reacties op. Heel wat vakinhoudelijke discussies zouden daarmee in het honderd lopen.
Misschien heb je gelijk. Alles laten staan met uitzondering van de grove overtredingen maakt het misschien ook niet erg aantrekkelijk voor anderen.

Ik leg me erbij neer. Bedankt voor de reactie.
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough"

Re: Mijn reactie verwijderd

Klopt het dat er ook posts zijn verwijderd uit de topic van het Magnus effect?

Dat zou dan een vreemde gang van zaken zijn. Eerder stond er een oproep om reacties. Volgens mij zijn die gister verwijderd en zonder bericht vervangen door een nieuwe oproep.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Mijn reactie verwijderd

Bedoel je dit topic? (linkje is altijd gemakkelijk, gezien de duizenden topics hier)

Ik zie daar niets uit verwijderd staan. Er zijn de laatste dagen wel problemen met de server (waar overigens aan gewerkt wordt), misschien dat je bericht het niet gehaald heeft naar de server.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Re: Mijn reactie verwijderd

Klopt inderdaad. Bedankt.

Berichten: 302

Re: Mijn reactie verwijderd

bessie schreef:Ik kan niet voor Kaycee spreken maar ik ben er vrijwel altijd van overtuigd, dat ik serieus bezig ben en meen wat ik schrijf, en dat er geen beledigende opmerkingen bij zijn. Ik respecteer met andere woorden de mening van anderen en probeer flauwekul achterwege te laten.

Toch ben ik binnen een half jaar zovaak geattendeerd, dat ik een ban achter de rug heb. Van één keer kan ik me voorstellen dat terecht was, ik had toen een verschil van mening met iemand, waarop ik meen een moderator zei: het antwoord van die ander is beter en het mijne was onjuist. Dat klopt zowieso niet, een mod is geen scheidsrechter, dus ik schreef iets als OK, veel succes met die methode dan! Dit werd verwijderd.

In de andere gevallen, ik mag niet zeggen hoevaak, was ik het niet eens met de attendering, vond ik dat ik een respectvol antwoord had geschreven, en was ik dus verwonderd dat ik verwijderd werd. Gewoon, afgemeten tegen andere posts, die niet waren verwijderd.

Tweede probleem is de manier waarop, eerst de post verwijderen en dan schrijven waarom via PB. Waarom niet gewoon de post ter plaatse vervangen door een opmerking 'post van Bessie verwijderd, bericht volgt'. Je zit dan niet ongelovig te zoeken waar je post is gebleven, en begrijpt wat er aan de hand is.

Tenslotte de ban: op het moment dat je le laatste attendering krijgt, ben je al gebanned. Je kan dan niet eens zien welk bericht er verwijderd is, en kan de desbetreffende PB niet eens meer lezen. Ik vind dat niet netjes.

Ik begrijp best dat bepaalde berichten direct, zonder discussie verwijderd moeten worden. Een zware belediging, schuttingtaal, mensen die na een verlopen discussie zonder argumenten blijven doorjammeren. Maar serieuze reacties verplichten tot serieuze en respectvolle behandeling, verwijdering met opgaaf van redenen, en met mogelijkheid tot weerwoord.
Hier sluit ik me vrijwel volledig bij aan. Enige verschil is dat ik vind dat een moderator in zekere zin wel een scheidsrechter is. Soms geldt: hoe onopvallender, hoe beter.
Ik vind het ook een erg vervelende en onbeleefde manier van met elkaar omgaan.
Ook mee eens. ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Mijn reactie verwijderd

"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gesloten