Introspectie en verantwoording

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 299

Introspectie en verantwoording

Ik kwam via google deze site tegen.

Er staat een behoorlijke lap tekst in, met de nodige wetenschappelijke termen, maar ook een hoop kritiek over de wetenschap.

Volgens mij is de site door iemand gemaakt die het niet helemaal met de wetenschap eens is, en teveel vrije tijd over heeft.

Ik ben benieuwd wat anderen van deze site vinden.
login: yes

password: I don't know, please tell me

password is incorrect

login: yes

password: incorrect

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: Introspectie en verantwoording

Ik vind de tekst onsamenhangend. Mogelijks is het een grap, maar daar ben ik niet zeker van.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Introspectie en verantwoording

Op het eerste gezicht, en het tweed en derde kan ik het niet serieus nemen. Vooral dat er in de wetenschap een en al geldwolven zouden zijn is een lachertje die me zo snel is opgevallen.

Kijk eens hoe lang iemand in het wetenschappelijk onderzoek normaal gesproken aan studie heeft doorlopen en vergelijk dit eens met een willekeurige andere studie die ongeveer even lang duurt. Kijk dan eens naar de loopbaan mogelijkheden en salarissen. Dan zal je zien dat mensen in de wetenschap relatief onderbetaalt worden met erg lange werktijden.
"Meep meep meep." Beaker

Re: Introspectie en verantwoording

Citaat:"Het IPCC heeft de zelfde streken als Adolf Hitler en zijn trawanten gekregen...".

Men doet er beter het zwijgen toe... het lijkt me met wetenschappelijk (als empirisch met de wiskundige methode) weinig van doen te hebben.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Introspectie en verantwoording

Hoewel de wet van Godwin nou niet bepaald de best wetenschappelijk ondersteunde theorie is, lijkt het me wel degelijk van toepassing op de door gouwepeer aangehaalde website.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 299

Re: Introspectie en verantwoording

Mogelijks is het een grap.
Voor een grap is er wel heel veel werk van gemaakt.

Het eerst idee wat ik bij die site had was dat er een hoop van andere pagina's gecopieerd is en met de (on)nodige comentaar is aangevuld.

Ik ben benieuwd wat de achterliggende gedachte van die site is.

Er staat wel een forum en een gastenboek op de site, maar daarin is ook geen duidelijkheid te vinden over het hoe en waarom.
login: yes

password: I don't know, please tell me

password is incorrect

login: yes

password: incorrect

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Introspectie en verantwoording

gouwepeer schreef:Voor een grap is er wel heel veel werk van gemaakt.

Het eerst idee wat ik bij die site had was dat er een hoop van andere pagina's gecopieerd is en met de (on)nodige comentaar is aangevuld.

Ik ben benieuwd wat de achterliggende gedachte van die site is.

Er staat wel een forum en een gastenboek op de site, maar daarin is ook geen duidelijkheid te vinden over het hoe en waarom.
De meer formele stukken zijn vrijwel allemaal klakkeloos uit wikipedia gekopieerd. Overigens houdt deze meneer er van om verschillende websites op het internet vol te spammen met deze onzin.

Waarom mensen zoveel werk maken van zoiets onzinnigs? Geen idee, maar deze persoon is echt niet de enige. Wel eens in ons theorieontwikkelingforum gekeken (met name de gesloten topics)?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Reageer