Giro 555

Moderator: Rhiannon

Berichten: 4.246

Giro 555

Vandaag is de actie begonnen met het inzamelen van geld voor Haiti, echter ik erger me aan dit:
1.PNG
1.PNG (38.75 KiB) 738 keer bekeken
Hoe kan ik ooit geld storten als er zoveel geld aan de vlagstok blijft hangen? Minister Koenders garandeerde vanochtend op het nieuws dat dit niet zou gebeuren, maar als ik op het lijstje hierboven kijk geloof ik het niet.

Hoe denken jullie hierover?
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Giro 555

Dit soort dingen houdt mij ook tegen om op 555 te geven.

Ik heb een gift gestort aan een concreet project, iemand die zelf op Haïti werkt, dus bij wijze van spreken met zijn voeten tussen de puinhopen staat.

Nog iets waardoor ik argwanend ben t.a.v. organisaties die via 555 werken: na de tsunami in Azië heeft een actualiteitenprogramma bij diverse hulporganisaties opgevraagd welke concrete zaken ze hadden gerealiseerd. Toen ze op de aangegeven plekken gingen kijken bleek er helemaal niks te zijn.

Berichten: 83

Re: Giro 555

Dit zijn jaarsalarissen.

Ik vind het niet idioot veel voor een fulltime baan

Gebruikersavatar
Berichten: 10.559

Re: Giro 555

Ik denk ten eerste dat je niet zomaar af moet gaan op lijstjes met als bron "rvdm". Wanneer je wat dieper ingaat op de materie, en het jaarverslag van Unicef erop naslaat dan zie je bijvoorbeeld dat het bedrag dat bij Unicef genoemd staat is opgebouwd uit een salaris en een vertrekpremie voor de algemeen directeur. Over de hoogte van die premie is genoeg te doen geweest, maar het feit blijft dat zijn salaris een stuk lager was, en dat de nieuwe AD Wijbrandi nog wat minder verdient. De beloning die Wijbrandi ontvangt vind ik persoonlijk niet abnormaal voor iemand die leiding geeft aan een organisatie met 80 medewerkers en een jaartotaal van bijna 70 miljoen euro. Van die 70 miljoen is 57.5 miljoen gegaan naar hulp aan kinderen. Dus laten we het even helder stellen: Wanneer jij 10 euro overmaakt naar Unicef, dan wordt daarvan ruim 8 euro besteed aan kinderen die het nodig hebben, en minder dan 10 eurocent gaat naar de directeur. Als je het mij vraagt zijn er slechtere manieren om je geld te besteden.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 597

Re: Giro 555

Ik betrouw die organisaties ook niet.

Waar veel geld is, is de kans groot dat er (regelmatig) gefoefeld wordt.

Moest ik het voor 100% kunnen betrouwen, dan had ik geen probleem om er geld aan over te maken.

Trouwens, van ons belastingsgeld wordt al een deel betaald aan die goede doelen (en terecht), dus elke belastingbetaler draagt zijn steentje onrechtstreeks bij. In België alleszins.
Voorheen bekend onder de gebruikersnaam "Fabrice Macours".

Re: Giro 555

Dit is vervelende stemmingmakerij gelet op de urgente noodzaak van hulp voor de grootste aardbevingsramp in de menselijke geschiedenis.

"De grote filantropische instellingen hielden zich de afgelopen vijf jaar keurig aan de salariscode die onder leiding van oud-Rabotopman Herman Wijffels in 2005 is afgesproken. Geen enkele directeur verdient meer dan de nieuwe Balkenendenorm van circa 176 duizend euro bruto per jaar. Soms zijn de totale salariskosten wel hoger, maar dat wordt veroorzaakt door een bijdrage in de sociale lasten en pensioenen."

Topsalarissen.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Giro 555

Net zoals elk bedrijf organiseert een hulporganisatie zich niet vanzelf. Directeur zijn van een grote organisatie is geen vrijwilligerswerk. Ga dus niet af op de salarissen, maar op de effectiviteit van de organisatie. Het geld is helemaal niet belangrijk voor de Haitianen. Water, eten, onderdak en veiligheid zijn veel belangrijker.

Niemand (lees: vrij weinig) doet een voltijd baan voor niets. Ik zet er vraagtekens bij als de directeur maar 30.000 verdient.

Ik vind het zo goedkoop van mensen om er van uit te gaan dat deze hulporganisaties alles voor niks moeten doen. Hulp kost geld. Als je een haitiaan 10 euro wil geven, stap dan op het vliegtuig naar Port au Prince en geef de eerste de beste een 10 euro biljet.

Dat werkt toch ook niet.

Berichten: 4.246

Re: Giro 555

Niemand (lees: vrij weinig) doet een voltijd baan voor niets.
Grote woorden,...,een deel van het geld wordt door vrijwilligers opgehaald, zullen we die dan maar ook een deeltijd salaris geven?
Ik zet er vraagtekens bij als de directeur maar 30.000 verdient.
Ik zou dat prima vinden!
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Giro 555

Denk je? Met 30.000 per jaar kom je niet heel ver hoor. Je kunt er maar net een redelijk huis van kopen...
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Giro 555

Grote woorden,...,een deel van het geld wordt door vrijwilligers opgehaald, zullen we die dan maar ook een deeltijd salaris geven?
Dat is geen voltijd baan. lezen.

Berichten: 4.246

Re: Giro 555

Dat is geen voltijd baan. lezen.
Het was sarcastisch bedoeld, interpreteren.
Quitters never win and winners never quit.

Re: Giro 555

Het was sarcastisch bedoeld, interpreteren.


..maar het gaat erom dat dit: "Hoe kan ik ooit geld storten als er zoveel geld aan de vlagstok blijft hangen" een vervelende misinterpretatie is, dan wel een aantijging zonder enige grond.

Berichten: 597

Re: Giro 555

..maar het gaat erom dat dit: "Hoe kan ik ooit geld storten als er zoveel geld aan de vlagstok blijft hangen" een vervelende misinterpretatie is, dan wel een aantijging zonder enige grond.
tja ...

waarschijnlijk zijn er wel mensen die dezelfde capaciteiten hebben als de huidige "top-man", die het wel voor een lager salaris willen doen.

Maar krijgen deze de kans?
Voorheen bekend onder de gebruikersnaam "Fabrice Macours".

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Giro 555

Doet dat er eigenlijk zo veel toe? Als we Marko's analyse volgen, gaat 8 van de 10 euro die je stort naar het goede doel en blijft een klein deel ergens anders "plakken". En dat was waar het dirkwb om ging, toch?

Of mijden jullie elk bedrijf waar de topmanagers exuberante salarissen krijgen? En bewaren jullie je geld dan onder je matras, om maar iets te noemen?

Berichten: 83

Re: Giro 555

DePurpereWolf schreef:Net zoals elk bedrijf organiseert een hulporganisatie zich niet vanzelf. Directeur zijn van een grote organisatie is geen vrijwilligerswerk. Ga dus niet af op de salarissen, maar op de effectiviteit van de organisatie. Het geld is helemaal niet belangrijk voor de Haitianen. Water, eten, onderdak en veiligheid zijn veel belangrijker.

Niemand (lees: vrij weinig) doet een voltijd baan voor niets. Ik zet er vraagtekens bij als de directeur maar 30.000 verdient.

Ik vind het zo goedkoop van mensen om er van uit te gaan dat deze hulporganisaties alles voor niks moeten doen. Hulp kost geld. Als je een haitiaan 10 euro wil geven, stap dan op het vliegtuig naar Port au Prince en geef de eerste de beste een 10 euro biljet.

Dat werkt toch ook niet.
Inderdaad, bovendien heb je helemaal niks aan geld opzich, geld is alleen nuttig als je er iets voor kan kopen.

De hulp aan Haiti zal in de vorm van materieel en spullen voor de mensen daar moeten komen.

Geld aan haiti zelf geven is zinloos, ze kunnen er niks mee op dit moment.

Maar wat denk je dat een chinook kost ? om maar een zijstraat te noemen

Reageer