Laser

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 34

Laser

Goeiedag,

Is er iemand die me een goede nederlandstalige link kan geven i.v.m. de werking van een laser.

Liefst met zoveel mogelijk detail over de werking, eigenschappen van een laser, ....

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Laser

Er bestaat een Nederlandstalige pagina bij Wikipedia, maar die is voor jouw doel waarschijnlijk niet gedetailleerd genoeg.

Als je over een onderwerp meer diepgravende informatie wil hebben dan is mijn ervaring dat je beter een middagje in de bibliotheek kan gaan zitten.

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Laser

Moet het heel diepgaand zijn? Lasers hebben nogal veel met kwantumfysica te maken, en dus moet je wel de basisprincipes kennen. Er staat een sectie in het fysicaboek bij uitstek "Physics for Scientists and Engineering with modern Physics" van John W. Jewett en Raymond A. Serway maar google books heeft enkel de uitgave zonder "modern science" (opgepast dat moet erbij). Al denk ik dat je het in een uniefbibliotheek makkelijk kunt vinden. Nu het is niet zeer diepgaand, maar eigenlijk is er ook weer niet zoveel bijzonder aan een laser. Het is gewoon de toepassing van de kwantumfysica.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Reageer