Springen naar inhoud

3d op papier?

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

dragonitor

dragonitor

• >25 berichten
  • 49 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 januari 2010 - 20:59

Als wij naar een 2d plaatje kijken en eromheen lopen verandert de grootte niet, waarom is dit?

Is dat niet omdat onze ogen 2d zien en de derde dimensie laat zien met grootte, terwijl als wij aan iets voelen het niet steeds kleiner wordt?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

kleine fysicus

kleine fysicus

• >250 berichten
  • 382 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 januari 2010 - 08:54

Geachte,

Ik heb hier geen verstand van en ik neem aan dat de meeste forumleden, die vrij actief zijn op dit forum dat ook niet hebben. Dus ik raad u aan om deze vraag bij geneeskunde nog eens te stellen, want ik denk dat het daar meer gepast is en dat ze daar u een beter antwoord op de vraag kunnen krijgen. Als iemand het hier niet mee eens is hoor ik dat graag...

Met vriendelijke groet,
kleine fysicus

Veranderd door kleine fysicus, 23 januari 2010 - 08:55

Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.

jkien

jkien

• >1k berichten
  • 3055 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 23 januari 2010 - 09:43

Misschien kan dragonitor eerst zeggen of hij de ware grootte of de schijnbare grootte bedoelt. Stel de ware grootte van het plaatje is 10 cm x 10 cm. Het is logisch dat de ware grootte niet verandert als een waarnemer om het plaatje heen loopt. Voor de waarnemer is er ook een schijnbare grootte, de projectie van het plaatje. Als hij precies van opzij kijkt is de projectie van het vierkant slechts een lijnstuk. Bedoelt hij dat?

Veranderd door jkien, 23 januari 2010 - 09:49

eendavid

eendavid

• >1k berichten
  • 3751 berichten
  • VIP