Mails van wetenschapsforum

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Mails van wetenschapsforum

Ik heb al redelijk wat zitten knoeien met de instellingen, maar ik vind niet hetgeen ik eigenlijk zoek...


Wat ik graag zou hebben is:

- 1 mail per dag

- in die ene mail een lijst van alle onderwerpen die ik volg (met link :eusa_whistle: ) waarin gereageerd is in de afgelopen 24h.


Is dit mogelijk? Ik vermoed dat ik niet de enige ben die zoiets het handigst vindt? Indien het al mogelijk is, wat moet ik precies doen?
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Mails van wetenschapsforum

Via Wetenschapsforum > Instellingen > Abonnementen > Fora of onderwerpen kan je via een selectie de juiste abonnementen omzetten naar "dagelijks overzicht via e-mail"
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Mails van wetenschapsforum

Ga naar je instellingen (in het midden op het balkje boven de breadcrumbs van dit onderwerp) en kies onder "opties" voor "e-mailinstellingen". In het drop-downmenu kies je voor "dagelijks overzicht via e-mail". Dat zou 't hem moeten doen, neem ik aan.


Edit: ninja'd by jhnbk.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Mails van wetenschapsforum

Ga naar je instellingen (in het midden op het balkje boven de breadcrumbs van dit onderwerp) en kies onder "opties" voor "e-mailinstellingen". In het drop-downmenu kies je voor "dagelijks overzicht via e-mail". Dat zou 't hem moeten doen, neem ik aan.
Maar nu krijg ik iedere dag 7 (of meer) mails... :eusa_whistle:
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Mails van wetenschapsforum

Dat zou niet mogen... En je bent zeker dat hij op "dagelijks overzicht" staat, en niet op "vertraagde notificatie"?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.523

Re: Mails van wetenschapsforum

Tussendoor een vraag die enigszins lijkt op die van 317070: berichten die ik ontvang met de titel "Nieuwe reactie geplaatst" bevatten de mededeling "Er wordt maar 1 e-mail per dag verstuurd, omdat anders je mailbox overstroomt met onze e-mail." Die mededeling verbaast me omdat ik soms wel degelijk meer van dat soort mailtjes per dag krijg. Kan het zijn dat het systeem telkens als je inlogt de "dag" opnieuw laat beginnen? (Mijn mailinstelling is "Vertraagde notifcatie via e-mail")

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Mails van wetenschapsforum

Bij "vertraagde notificatie" krijg je mails over nieuwe onderwerpen en reacties die geplaatst worden terwijl je off-line bent. Dat zinnetje dat in de mails staat klopt duidelijk niet, daar moeten we eens naar kijken. In ieder geval, met "dagelijks overzicht" zou je normaal gezien maar één mail per dag mogen krijgen.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Mails van wetenschapsforum

Tussendoor een vraag die enigszins lijkt op die van 317070: berichten die ik ontvang met de titel "Nieuwe reactie geplaatst" bevatten de mededeling "Er wordt maar 1 e-mail per dag verstuurd, omdat anders je mailbox overstroomt met onze e-mail." Die mededeling verbaast me omdat ik soms wel degelijk meer van dat soort mailtjes per dag krijg.
Volgens mij is dat 1 mailtje per dag per onderwerp. Kortom: als er 10 reacties komen, krijg je alleen voor de eerste een bericht. Volg je echter 5 onderwerpen, en komt er in ieder onderwerp (minstens) 1 reactie, dan krijg je 5 mailtjes.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Mails van wetenschapsforum

Ik denk het niet, afgaande op het help-item (dat er ook naast kan zitten, uiteraard).

Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: Mails van wetenschapsforum

Volgens mij is dat 1 mailtje per dag per onderwerp. Kortom: als er 10 reacties komen, krijg je alleen voor de eerste een bericht. Volg je echter 5 onderwerpen, en komt er in ieder onderwerp (minstens) 1 reactie, dan krijg je 5 mailtjes.

Ypsilon heeft gelijk. Waar het om gaat, is volgens mij dat je 1 mail per dag krijgt, als je niet op het Wetenschapsforum komt, en er elke dag 2 reacties geplaatst worden. Deze mail is van de eerste reactie.


Maar, kom je wel na de mail, en is de tweede reactie nog niet geplaatst, dan krijg je twee mailtjes. De zin zal dus inderdaad aangepast moeten worden, naar bijvoorbeeld: "Je krijgt geen nieuwe mailtjes meer van het Wetenschapsforum, totdat je naar het onderwerp hebt gekeken." Iets van die strekking mag natuurlijk ook.


Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: Mails van wetenschapsforum

Ik had hem eerst op 'vertraagde notificatie', kreeg 1 mail per dag, maar na nieuwe reacties vaak weer een 'sub-mailnotificatie' binnen die ene mail. Prima. Doch niet altijd! Dus zelf moeten zoeken. :eusa_whistle: Vandaag veranderd in 'altijd notificatie'; werkte meen ik ook een keer niet.

Maar even afwachten. Is er een computer-technicus in de zaal?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Mails van wetenschapsforum

Zet 'm eens op "dagelijkse notificatie". Als dat doet wat het zegt dat het doet, zou dat moeten zijn wat je doet. Laat ons weten of dat zo is, dan kunnen we 317070 misschien ook verderhelpen.

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: Mails van wetenschapsforum

hij staat op 'dagelijks overzicht' Dit is, ja, een TEST! Is daar iemand?

Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: Mails van wetenschapsforum

hij staat op 'dagelijks overzicht' Dit is, ja, een TEST! Is daar iemand?

Kijk even naar het tijdstip van plaatsen: kwart over twee 's nachts. Dan lig ik al lang in bed.


Dat dagelijks overzicht zal wss. alle posts in dat topic bevatten, en worden meestal zo rond vijf uur 's middags verzonden. Als het goed is heb je nu dus je eerste ontvangen, en zou je nu dus je eerste resultaten (= mening) moeten kunnen geven.


Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Mails van wetenschapsforum

Hij stond inderdaad op "dagelijkse notificatie", en ik krijg nog steeds 5-10 mails per dag. Ik heb eens al mijn abonnementen verwijderd, misschien dat het dan beter gaat?


Verder wil ik ook zeggen dat een link naar het topic veel handiger is dan een volledige samenvatting van het topic, waar je nu door moet scrollen om de link te vinden.


Wat ik zou willen is dus:

1 mail met de links naar alle topics waarin er na mij gereageerd is en die ik niet gelezen heb, onder elkaar, zonder te veel informatie ](*,) Maar met 1 mail alleen zou ik ook al tevreden zijn.


Ik merk dat ik namelijk vaak wel antwoord in een topic, maar de volgende dag dit volledig vergeten ben, en dus verdere antwoorden niet meer lees. Zo ook met dit topic. Had Zielenleek hier niet geantwoord, ik had de antwoorden nooit meer gelezen. Is er niet misschien ergens anders een systeempje hiervoor voorzien? :eusa_whistle: Hoe meer knopjes ik uitprobeer, hoe meer functies er naar boven komen.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer