Mails van wetenschapsforum

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: Mails van wetenschapsforum

Ik denk dat je een mail per sub-forum ontvangt, i.p.v. 1 voor het hele forum. 'k Weet niet of dit veranderd kan worden.


Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: Mails van wetenschapsforum

Goedenavond, 317070. Er lijkt een overeenkomst te zijn tussen onze wsf - e-mailluxeproblematiek: (Hypothese) Het wijzigen van de instelling heeft gewoon geen effect! Een verschil met jou lijkt te zijn dat ik binnen één mail meerdere notificaties krijg per dag, ook per topic, maar schijnbaar alleen van een (beperkt) aantal topics en met een link bij elke notificatie. Zou het mede af kunnen hangen van de e-mail provider? Ik zit bij gmail.

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: Mails van wetenschapsforum

Goedenavond, Korot. Ik slaap meestal ook om die tijd. Er is nu toch gereageerd? De 'TEST' is 'van algemeen nut'

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: Mails van wetenschapsforum

"Dagelijks overzicht" lijkt bij mij nu goed te werken. Wellicht duurt het minimaal 24 uur na déze wijziging voordat hij in werking treedt. Eén overzicht om 17.00 uur. Dit is wat 317070 wilde, afgezien van het tijdstip misschien. Nadeel is wel dat je in de tussentijd zelf reacties moet zoeken; hier staat hij dan ook weer op Onmiddellijke Notificatie. Ben benieuwd. :eusa_whistle:

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Mails van wetenschapsforum

Het probleem blijft... ik heb een screenshot bijgevoegd. Is er geen manier om 1 mail te krijgen, met daarin een link naar 'interessante' topics?
scr.GIF
scr.GIF (24.12 KiB) 1171 keer bekeken
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Mails van wetenschapsforum

Wat zijn je mailinstellingen hier?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Mails van wetenschapsforum

scr2.GIF
scr2.GIF (7.94 KiB) 1169 keer bekeken
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: Mails van wetenschapsforum

Die instellingen betekennen dat je dagelijks per topic een e-mail krijgt.


Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Mails van wetenschapsforum

Dat zou het niet mogen zijn... Ik snap het niet, want bij andere gebruikers gaat dit blijkbaar wel goed. Wat staat er bij je abonnementen? Misschien staat daar een andere instelling aan (wat een beetje bizar zou zijn, maar je kunt nooit weten).

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Mails van wetenschapsforum

Wel, het lijkt er op dat voor ieder topic waarin ik een post plaats, ik automatisch een abonnement krijg. Is dat de bedoeling? Kun je dit uitzetten? Kun je er voor zorgen dat dit in 1 mail staat?
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: Mails van wetenschapsforum

Wel, het lijkt er op dat voor ieder topic waarin ik een post plaats, ik automatisch een abonnement krijg. Is dat de bedoeling? Kun je dit uitzetten? Kun je er voor zorgen dat dit in 1 mail staat?
Bij de e-mail instelling "Dagelijks overzicht" kun je dat m.i. niet uitzetten. Bij bv. "Onmiddellijke notificatie" krijg je telkens een notificatie van een nieuwe reactie, dit wél binnen één mail, met steeds een link (bij mij een blauwe regel die je kunt aanklikken - nieuw geminimaliseerd venster - eventueel 'verwijderen' aanklikken in je e-mail-venster - nieuw venstertje maximaliseren of F11 intoetsen - klaar!).

Je kunt ook 'Schakel e-mail-notificatie in als standaard' uitschakelen ('uitvinken'?... 'afvinken'?) en dan bij elk interessant topic rechtsboven bij 'opties' 'Volg dit onderwerp' aanklikken. Verder weet ik nu niet... Help! :eusa_whistle:

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Mails van wetenschapsforum

Wel, het lijkt er op dat voor ieder topic waarin ik een post plaats, ik automatisch een abonnement krijg. Is dat de bedoeling? Kun je dit uitzetten? Kun je er voor zorgen dat dit in 1 mail staat?
Dat is het normale gedrag van de e-mailnotificatie. Maar het ging me eerder om wat er bij elk abonnement staat: je kan voor elk topic apart instellen wanneer je de notificatie wil ontvangen. Wellicht staan een aantal topics niet op "dagelijks overzicht", maar op "vertraagde notificatie".

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: Mails van wetenschapsforum

Wordt dat niet 'overruled' als 'schakel e-mail notificatie in als standaard' is aangevinkt? Zie ook screenshot in bericht 20: 12 e-mails, allemaal om 17.00 uur.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Mails van wetenschapsforum

Op zich zou dat inderdaad een stuk logischer zijn, maar ik kan anders niet verzinnen waarom 310707 zo'n hoop mails zou krijgen terwijl de optie die hij gekozen heeft in de mailinstellingen toch echt staat voor één mail met een overzicht erin.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Mails van wetenschapsforum

Zo, nog een screenshotje. Wat mij opvalt is het zinnetje: Automatische aanmeldingen verwijderen staat uit. Is het iets waar ik iets aan heb, en zo ja, hoe zet je het aan?


Verder zie ik ook nergens een knop "opties" bij de onderwerpen :eusa_whistle:
Bijlagen
scr3.GIF
scr3.GIF (42.19 KiB) 1169 keer bekeken
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer