Persoonlijke foto veranderen

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Persoonlijke foto veranderen

Hoi,

Ik wil m'n persoonlijke foto vervangen door een andere.

Verborgen inhoud
Dat wil dus zeggen, de afbeelding van de ene aap vervangen door een afbeelding van een andere aap... :eusa_whistle:


Maar telkens ik die verander, merk ik dat dit niet lukt. Concreet houdt dit in:

1. ik klik op 'instellingen' (rechts boven in m'n profiel)

2. daarna op persoonlijke foto wijzigen (in de linker kolom onder 'persoonlijk profiel')

3. klikken op (huidige) foto verwijderen

4. ik upload m'n nieuwe foto

5. klikken op foto's bijwerken

6. ik zie inderdaad dat m'n nieuwe foto er staat

7. ik klik gewoon op m'n gebruikersnaam om te checken of m'n nieuwe foto ook in m'n profiel staat en dat blijkt niet het geval te zijn! M'n oude foto staat er nog steeds

8. als ik terug kijk onder instellingen en m'n persoonlijke foto, dan staat daar wel degelijk nog steeds de nieuwe foto...


Ik heb het ook al geprobeerd via 'instellingen' (het blauwe knopje centraal in m'n profiel) en dan in het venstertje 'foto van gebruiker' eerst 'verwijder afbeelding' aangevinkt, dan 'sla instellingen op' en dan m'n nieuwe foto uploaden en 'sla instellingen op', maar ook deze manier werkt niet...


Mijn coockies en gebruikersgeschiedenis heb ik al gewist... Dat veranderde niets. En ik werk met Mozilla Firefox (Windows 7)


Iemand een idee wat ik verkeerd doe, of wat er fout loopt? Of ben ik gewoon te ongeduldig en duurt het een tijdje vooraleer de foto ook werkelijk is aangepast?


Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Persoonlijke foto veranderen

Er bestaan 2 foto's in je account:
  1. Je persoonlijke foto

    Deze zie je (alleen) wanneer je het profiel van iemand bekijkt
  2. Je avatar

    Dit is de foto die naast je posts verschijnt
Uit je beschrijving begrijp ik dat je a wijzigt, terwijl je eigenlijk b wilt veranderen.


Je kan je avatar op deze pagina wijzigen, ook te vinden via "instellingen" en dan "wijzig avatar" (onder het kopje "persoonlijk profiel")
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Persoonlijke foto veranderen

Neen, toch niet. Het gaat wel degelijk om m'n persoonlijke foto (of: foto van de gebruiker) die ik wil wijzigen. M'n avatar (aap die een appel eet) wil ik behouden.

Dus, ik wil m'n persoonlijke foto (die in dit geval geen echte persoonlijke foto is, maar dat had je wel al door :eusa_whistle: ), vervangen door een nieuwe en dat lukt dus blijkbaar niet...


Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Persoonlijke foto veranderen

Dat had ik ook toentertijd.


Je moet die foto uploaden en daarna even je cache leegmaken.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Persoonlijke foto veranderen

Ah, op die foto staat ook een aapje. Vandaar het misverstand.


Hoe dan ook: als je de pagina bekijkt waar de foto nog niet klopt, druk dan eens op control-f5. Daarmee wordt de pagina ververst, inclusief alle tijdelijke bestanden die nog op je computer stonden.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Persoonlijke foto veranderen

Ik denk dat ik je nieuwe foto al zie staan in je profiel. Wat gebeurt er als je naar je profiel gaat en ctrl en F5 tezamen indrukt?


Edit: mijn hulp komt steeds 2 minuten te laat vandaag. Anyway: ik meende me een andere foto in je gebruikersprofiel te herinneren, dus wellicht is hij eigenlijk al veranderd, maar zie jij het nog niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Persoonlijke foto veranderen

Mijn Cache had ik inderdaad vermoedelijk nog niet leeggemaakt.
Hoe dan ook: als je de pagina bekijkt waar de foto nog niet klopt, druk dan eens op control-f5. Daarmee wordt de pagina ververst, inclusief alle tijdelijke bestanden die nog op je computer stonden.
Zo is het dus ook gelukt! :eusa_whistle:

Handig knopje trouwens die control F5... die probeer ik te onthouden!


Bedankt!


Dido


-edit-
ypsilon schreef:Ik denk dat ik je nieuwe foto al zie staan in je profiel. Wat gebeurt er als je naar je profiel gaat en ctrl en F5 tezamen indrukt?

Edit: mijn hulp komt steeds 2 minuten te laat vandaag. Anyway: ik meende me een andere foto in je gebruikersprofiel te herinneren, dus wellicht is hij eigenlijk al veranderd, maar zie jij het nog niet.
Inderdaad... die is juist aangepast! ](*,)
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Persoonlijke foto veranderen

Inderdaad... die is juist aangepast! :eusa_whistle:


Lief aapje ](*,)
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Persoonlijke foto veranderen

Lief aapje ](*,)
Tja, met z'n haartjes zo lekker recht... net een punkertje, een héél klein beetje van een mini-rebel(schoppertje) én toch schattig... en dat kon ik dus niet laten... :eusa_whistle:
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Reageer