Fotospectrometrie spinazie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 5

Fotospectrometrie spinazie

Beste wetenschappers,

samen met een klasgenoot wil ik het nitraat gehalte in spinazie bepalen, en onze docent heeft gezegt dat dat dmv fotospectrometrie moet.

Kan 1 van u ons de voorschriften geven?

Bvd :eusa_whistle:

Gebruikersavatar
Berichten: 101

Re: Fotospectrometrie spinazie

kun je het niet met een neerslag titratie bepalen? zilvernitraat lost bijvoorbeeld heel slecht op, die kun je dan neerslaan enzo het nitraat gehalte eruithalen?

zeg maar als ik verkeerd ben, twas het eerste wat in mij opkwam (en da zal wel de schuld zijn van het examen chemie van vande week)

veel succes

EDIT: fotospectrometrie lijkt mij moeilijk, tenzij je een ter beschikking hebt natuurlijk want naar mijn weten kostbare speelgoedjes
He who asks is a fool for five minutes, but he who does not ask remains a fool forever.

Berichten: 5

Re: Fotospectrometrie spinazie

Daar dachten wij eerst ook aan, maar onze docent wou die fotospectrometrie.. dus ik weet het niet, hij wil iig niet helpen :S eikel :eusa_whistle:

Gebruikersavatar
Berichten: 101

Re: Fotospectrometrie spinazie

sorry daar kan ik u niet verder mee helpen, kun je geen beroep doen op een andere chemieleerkracht? oud chemieleerkracht? vraag eens na anders, ik denk dat deze je het best op weg zullen kunnen helpen

veel succes

ps anders wil ik het voor jouw wel eens navragen...
He who asks is a fool for five minutes, but he who does not ask remains a fool forever.

Reageer