Springen naar inhoud

Juist-fout vragen

• Log in om te kunnen reageren

TerrorTale

TerrorTale

• >100 berichten
  • 146 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 januari 2010 - 20:11

1. oppervlakte spanning v

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TerrorTale

TerrorTale

• >100 berichten
  • 146 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 januari 2010 - 20:28

1. oppervlakte spanning van een waterdruppel neemt toe met stijgende temperatuur
2 . De elektronegatieviteit van een atoom heeft altijd een positieve waarde
3. Bij een exotherme reactie wordt altijd arbeid geleverd door het systeem op de omgeving
4. Het ion Cu+ heeft een volledig gevuld 3d-niveau
5. Het 2s-niveau van het element O ligt energetisch lager dan het 2s-niveau van F
6. Water kan bij 105įC nooit voorkomen als een vloeistof
7. Tussen moleculen BeH2 onderlingen worden waterstofbruggen gevormd
8. De radiale probaliteitsfunctie van een 1s elektron is 0 bij een afstand r = LaTeX
9. Volgens het model van Bohr is het magnetisch moment van een 3s-elektron: u=0
10. De bindingsorde tussen twee atomen is steeds een geheel getal
11. Na mengen van 100 ml van elk van twee vloeistoffen is het volume steeds 200 ml
12. Na het mengen van 100 ml van elk van twee gassen is het volume steeds 200 ml
13. Volgens de theorie van Planck is de golflengte van een foton bepalend voor de energie
14. Het uitgezonden licht bij overgang van n = 3 naar n = 0 ligt in het UV-gebied
15. Het axiale gedeelte van de golffunctie van een LaTeX -elektron varieert van 1 tot -1
16. Voor de molecule LaTeX kunnen 3 resonantiestructuren worden getekend
17.De eerste ionisatie-energie van het element H is groter dan die van het element Cs
18. Het massaverschil tussen isotopen LaTeX en LaTeX is gelijk aan de massa van een neutron
19. De oxidatietrap van het element H in de verbinding LiH bedraagt -I
20. Het magnetisch kwantumgetal is o.a. bepalend voor de oriŽntatie van een orbitaal

TerrorTale

TerrorTale

• >100 berichten
  • 146 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 januari 2010 - 20:56

1; fout, als de temperatuur stijgt worden de interacties tussen de moleculen minder sterk

2; juist

3; fout, een exotherme reactie kan ook licht/warmte zijn, voor arbeid is beweging/kracht nodig.

4; juist, *twijfel*

5; fout, hetzelfde denk ik

6; fout, hangt af van de druk

7; /

8; fout, de radiale probabiliteit is juist het grootst als r=a0

9; /

10; juist

de rest doe ik morgen ^^

NW_

NW_

• >250 berichten
  • 553 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 januari 2010 - 21:03

16, 18 en 20 zijn juist

NW_

NW_

• >250 berichten
  • 553 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 januari 2010 - 21:33

Antwoord 19 is ook zeker juist.

13 klopt: een foton met grotere golflengte heeft een lagere energie-inhoud dan een foton met kortere golflengte.

Antwoord 7 is fout: er worden alleen waterstofbruggen gevormd tussen H+ ionen gebonden aan een sterk elektronegatief elementen Be 2+ is negatief (Er gelden nog andere voorwaarden maar deze zijn hier niet van belang.

Antwoord 19 is ook zeker juist.

13 klopt: een foton met grotere golflengte heeft een lagere energie-inhoud dan een foton met kortere golflengte.

Antwoord 7 is fout: er worden alleen waterstofbruggen gevormd tussen H+ ionen gebonden aan een sterk elektronegatief elementen Be 2+ is negatief (Er gelden nog andere voorwaarden maar deze zijn hier niet van belang.

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8935 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 januari 2010 - 21:34

Wat is de bedoeling van dit topic? Ja/Nee-vragen lenen zich natuurlijk niet voor het doel van het huiswerkforum, namelijk hulp bieden bij het oplossen van huiswerkopgaven en andere schoolopdrachten.

Geef asjeblieft concreet aan bij welke opgave je niet tot een antwoord komt, en geef de redenering die je reeds hebt. Zo ongeveer als je bij vraag 3 en 6 hebt gedaan.

Immers, op grond van dat soort redeneringen kunnen de andere gebruikers van dit forum zien waar het fout loopt (of controleren waar hun eigen redenering fout loopt).

Het enkel geven van een paar juist/onjuist-antwoorden heeft dan ook geen nut. Zeker niet wanneer de antwoorden fout zijn. Zo kunnen er voor SO3 (vraag 16) meer dan 3 resonantiestructuren getekend worden (3 resonantiestructuren waarbij S formele lading 2+ heeft, 3 resonantiestructuren waarbij S formele lading 1+ heeft, en 1 resonantiestructuur waarbij S een formele lading 0 heeft. De verschillen zitten in het aantal datieve bindingen).

Vraag 18 is ook onjuist. De bindingsenergie van het proton en het neutron in de kern van 2H heeft ook een effect en zorgt ervoor dat de massa van 2H minder is dan die van 1H + een neutron.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

TerrorTale

TerrorTale

• >100 berichten
  • 146 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2010 - 11:34

oke sorry, ik zal proberen er altijd bij te schrijven hoe ik redeneerde.

11; volgens mij is deze fout, de vloeistoffen kunnen reageren, is het ook juist als ik zeg dat dit komt doordat, wanneer de ene vloeistof grote moleculen heeft en de andere kleine moleculen, de kleine moleculen de 'gaatjes' zullen opvullen die de grote moleculen hebben nagelaten?

12; ook fout denk ik, ik vind dit raar omdat het volume van een gas ook afhangt van de druk, temperatuur, als je 2 vaten van 100 gevuld met gas samenbrengt in een vat van 200 klopt het natuurlijk, als ze dezelfde druk en temperatuur hebben

13; fout, de golflengte is bepalend voor de intensiteit, de frequentie is bepalend voor de energie

14; geen idee hoe je deze zou moeten weten...

15; deze denk ik dat fout is maar ik heb er geen uitleg voor waarom ik dat denk..

16; juist

17; juist, er is denk ik meer energie nodig om een elektron van H af te nemen dan van Cs omdat de elektronen bij Cs verder van de kern verwijderd zijn.

18; deze heeft marko al opgelost

19; deze klopt ook, de verbinding tussen H en Cs is een ionaire binding, deze wordt weergegeven met romeinse cijfers en de elektronegativiteit van H is 2.20 tegenover Cs 0.79.
20; fout, dit is enkel het geval bij ontaarde orbitalen

Veranderd door TerrorTale, 26 januari 2010 - 11:36

TerrorTale

TerrorTale

• >100 berichten
  • 146 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2010 - 11:44

Zo kunnen er voor SO3 (vraag 16) meer dan 3 resonantiestructuren getekend worden (3 resonantiestructuren waarbij S formele lading 2+ heeft, 3 resonantiestructuren waarbij S formele lading 1+ heeft, en 1 resonantiestructuur waarbij S een formele lading 0 heeft. De verschillen zitten in het aantal datieve bindingen).

maar is resonantie niet juist dat er slechts 1 structuur is? Dus dat de molecule niet de hele tijd van de ene structuur naar de andere springt, maar dat de echte structuur ergens tussenin ligt?

ik zie het al, ik ben fout

TerrorTale

TerrorTale

• >100 berichten
  • 146 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2010 - 11:57

5 is fout, maar ik moet de reden herzien, F heeft een grotere kernlading en hierdoor zal 2s-niveau van O energetisch hoger liggen

kleine fysicus

kleine fysicus

• >250 berichten
  • 382 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 februari 2010 - 21:23

17. Goed; http://users.skynet....tieenergie.html
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures