Promoten van hernieuwbare energie

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 220

Promoten van hernieuwbare energie

Hey iedereen.

Ik vind op de site van Europa http://europa.eu/legislation_summaries/ene...y/l24452_en.htm

dat groene certificaten alleen in Zweden, UK, belgie , italie en polen zijn.

Hebben frankrijk en nederland bijvoorbeeld dit dan niet? Zie ik iets over het hoofd? Of is dit een ander systeem?

Is er misschien een bron(up to date) waar ik alle mechanismes voor promoten ven hernieuwbare energie kan vinden?

Alvast enorm bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Promoten van hernieuwbare energie

phenomen schreef:Hey iedereen.

Ik vind op de site van Europa http://europa.eu/legislation_summaries/ene...y/l24452_en.htm

dat groene certificaten alleen in Zweden, UK, belgie , italie en polen zijn.

Hebben frankrijk en nederland bijvoorbeeld dit dan niet? Zie ik iets over het hoofd? Of is dit een ander systeem?
Een overzicht gegeven voor 2005. Niet erg recent meer. In Nederland hebben we de SDE regeling hiervoor. Waarschijnlijk wordt deze regeling vervangen door een feed-in tarief.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 302

Re: Promoten van hernieuwbare energie

Waarschijnlijk wordt deze regeling vervangen door een feed-in tarief.
Is daar geen Nederlands woord voor ? Zodat het voor mij en anderen duidelijk is wat het is:

A feed-in tariff (FiT, feed-in law, advanced renewable tariff[1] or renewable energy payments[2]) is a policy mechanism designed to encourage the adoption of renewable energy sources and to help accelerate the move toward grid parity.

It typically includes three key provisions: 1) guaranteed grid access, 2) long-term contracts for the electricity produced, and 3) purchase prices that are methodologically based on the cost of renewable energy generation [3]. Under a feed-in tariff, an obligation is imposed on regional or national electric grid utilities to buy renewable electricity (electricity generated from renewable sources, such as solar power, wind power, wave and tidal power, biomass, hydropower and geothermal power), from all eligible participants. [4].

The cost-based prices therefore enable a diversity of projects (wind, solar, etc.) to be developed, and for investors to obtain a reasonable return on renewable energy investments. This principle was first explained in Germany's 2000 RES Act:
zie verder Wikipedia.

Reageer