Geneeskunde in duitsland

Reageer
Berichten: 369

Geneeskunde in duitsland

Hallo allemaal,

Vorig jaar ben ik uitgeloot voor geneeskunde en ik zou graag dit jaar weer meeloten, maar dit jaar ook in Duitsland (omdat ik bij de grens Nederland-Duitsland woon).

Ik heb daar een aantal vragen over en misschien kan iemand van jullie mij uit de brand helpen:

- Wanneer eindigt de inschrijfdatum voor de numerus clausus? Want ik kan dat nergens vinden.

- Iemand ervaringen met studeren in Duitsland in het algemeen? Is het een goed idee hier te gaan studeren of is België een beter idee?

- Weet iemand waar je een beetje een fatsoenlijke cursus Duits kunt volgen (tegen niet teveel geld en in een snel/redelijk studietempo, omdat ik niet zeker ben van een studieplek aldaar en er is natuurlijk ook de kans dat ik in Nederland wordt ingeloot) die ook herkent wordt door het Goethe-instituut? De goedkoopste die ik vond kostte altijd nog 25 euro per maand over een periode van 12 hele maanden, wat ik een beetje lang vind. Voor 8 maanden ben je alweer 40 euro per maand kwijt.

- Moet je voor de inschrijving al hebben aangetoond Duits voldoende te beheersen?

Misschien weten jullie de antwoorden niet maar kunnen jullie mij doorverwijzen naar een andere site waar ik deze wel kan vinden. Hoe dan ook, bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Bart Vermeulen
Onzekerheid is de enige zekerheid die het leven te bieden heeft - leef daar naar!

Berichten: 4.502

Re: Geneeskunde in duitsland

Snuffel eens in de vlaamstalige UNI van Leuven en als je rk bent kun je eens je oor te luisteren leggen in Louvain la neuve -franstalige UNI aldaar;ik meen dat Gent en Antwerpen ook UNI's hebben waar div. hollanders studeren.

Oa. dus : http://med.kuleuven.be/

Berichten: 369

Re: Geneeskunde in duitsland

Hallo Oktagon,

Bedankt voor je reactie. Ik zal zeker die site nu eens bezoeken.

Groeten,
Onzekerheid is de enige zekerheid die het leven te bieden heeft - leef daar naar!

Reageer