Muisaanwijzer bewegen via gedachten

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 352

Muisaanwijzer bewegen via gedachten

Op Wikipedia lees ik net de zin:
In 2005 was het in de Nederlandse media dat wetenschappers in staat zijn om proefpersonen een muisaanwijzer op het beeldscherm van de computer te laten bewegen met uitsluitend gedachten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paranormaal

Kent iemand dit onderzoek? Ik heb er nog nooit eerder van gehoord.
In de onwetendheid kan men volmaakt gelukkig zijn.

Ward Ruyslinck

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Muisaanwijzer bewegen via gedachten

Jah ik heb het ooit gezien op tv, ze gebruikten het bij een geheel verlamde persoon ... Maar de muis bewoog niet echt vlot hoor, het ging met bewegende schokjes maar het werkte wel. Het stond wel nog in z'n kinderschoenen maar is al hele tijd geleden dat ik dat gezien heb (al meer dan een jaar geloof ik)

Als ik me niet vergis was het een docu op discovery channel over robotica ...

Gebruikersavatar
Berichten: 352

Re: Muisaanwijzer bewegen via gedachten

Cycloon schreef:Jah ik heb het ooit gezien op tv, ze gebruikten het bij een geheel verlamde persoon ... Maar de muis bewoog niet echt vlot hoor, het ging met bewegende schokjes maar het werkte wel. Het stond wel nog in z'n kinderschoenen maar is al hele tijd geleden dat ik dat gezien heb (al meer dan een jaar geloof ik)

Als ik me niet vergis was het een docu op discovery channel over robotica ...
Dat men met hersenstroompjes iets kunnen laten bewegen, is al lang bekend. Het artikel op Wikipedia heeft het over telekinese, wat dus m.i. in moet houden dat de proefpersoon niet verbonden is aan de computer.

Waarschijnlijk is diegene die dat artikel heeft geschreven abuis, maar ik vraag het voor de zekerheid hier maar even of iemand bekend is met die proef.
In de onwetendheid kan men volmaakt gelukkig zijn.

Ward Ruyslinck

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Muisaanwijzer bewegen via gedachten

Owzo, ja lijkt me wel onmogelijk ...

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Muisaanwijzer bewegen via gedachten

Als ik het me goed herinner was de persoon in kwestie wel degelijk verbonden met een computer via elektrodes op zijn hoofd, of in elk geval een apparaat dat de hersenactiviteit meet. Niks telekinese dus (foutje in Wikipedia).
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Reageer