Geur van wiet invloed op honden?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 16

Geur van wiet invloed op honden?

Hey,

Ik was hier toch ff nieuwsgierig naar.

Als je wiet rookt en er loopt een hond voorbij. Is het dan normaal dat ze heel agressief worden, gaan blaffen of je bespringen? Wat voor effect heeft dit op ze?

Verder had ik ook nog een inhoudelijke vraag over wiet zelf. Hoe kan het dat als je 'high' bent je dus helemaal gek wordt, jezelf vernedert, je hebt de slappe lach enz. maar ondertussen weet je dat je gek doet maar toch kan je het NIET stoppen. Je kan dus zelfbewust zijn. Ergens heb je wel een stemmetje in je hoofd die zegt: Oke stop, je zet jezelf voor schut.

Groetjes,

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Geur van wiet invloed op honden?

Betreffende het gedrag van honden heb ik geen flauw idee, hier is voor zover ik weet ook geen onderzoek na gedaan.

Betreffende de verandering van gedrag bij wiet gebruik, het gaat er hier vooral om dat de remmingen die je normaal gesproken hebt verminderen. In dat opzicht is het ook wel een beetje te vergelijken met alcohol, ook hier zullen je remmingen verminderen. Je bewustzijn is iets fundamenteels en verdwijnt in principe niet. Je remmingen hebben meer te maken met sociale conventies en zijn aangeleerd.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 16

Re: Geur van wiet invloed op honden?

Dank je wel voor je antwoord Wouter!

Jammer dat niemand dat van die honden weet...eentje leek echt razend te worden en had ook een eng uiterlijk.

Een soort van bulldog met grote zwart omringde ogen en puntige oren. Twee andere honden werden heel enthousiast.

Vreemd. Ik hoop dat iemand hier misschien toch nog enig idee heeft...

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Geur van wiet invloed op honden?

Maddo schreef:Dank je wel voor je antwoord Wouter!

Jammer dat niemand dat van die honden weet...eentje leek echt razend te worden en had ook een eng uiterlijk.

Een soort van bulldog met grote zwart omringde ogen en puntige oren. Twee andere honden werden heel enthousiast.

Vreemd. Ik hoop dat iemand hier misschien toch nog enig idee heeft...
Zou het ook niet te maken kunnen hebben met het karakter van de honden in plaats van de wiet? Het lijkt me namelijk sterk dat alleen het ruiken van wiet zo'n impact heeft op honden.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 16

Re: Geur van wiet invloed op honden?

Zou het ook niet te maken kunnen hebben met het karakter van de honden in plaats van de wiet? Het lijkt me namelijk sterk dat alleen het ruiken van wiet zo'n impact heeft op honden.


Zou best kunnen....Elke hond reageerde in ieder geval maar dan op zijn eigen manier. De joints stonden nog (half)aan vandaar dat ze het goed roken. Het vreemdst vond ik die bulldog. Die keek vanaf een afstand van 10 m en hij bleef maar blaffen. Het leek wel de duivel :eusa_whistle:

Normaal krijgen we nooit zoveel aandacht van honden ](*,)

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: Geur van wiet invloed op honden?

Het leek wel de duivel :eusa_whistle:
(En je eerdere bericht; tweede vraag:) Je was dus zo stoned als een aap ](*,) ;) ! Dan kan er iets in je hoofd gebeuren wat je eigenlijk niet wilt. (Soms zelfs na een paar trekjes.) Laat het komen..... Laat het gaan....... Neem eventueel iets zoets en/of iets met veel vitamine c.

Misschien heeft de hond iets 'vreemd' aan jullie gevonden. Misschien heeft-ie een baas die wiet rookt, of kent-ie iemand die dat doet en heeft zo de geur leren loppelen aan stoned/ high, dus veranderd gedrag, en/of wordt-ie dan stoont van het meeroken... ](*,)

Berichten: 16

Re: Geur van wiet invloed op honden?

Zieleleek schreef:(En je eerdere bericht; tweede vraag:) Je was dus zo stoned als een aap :eusa_whistle: ](*,) ! Dan kan er iets in je hoofd gebeuren wat je eigenlijk niet wilt. (Soms zelfs na een paar trekjes.) Laat het komen..... Laat het gaan....... Neem eventueel iets zoets en/of iets met veel vitamine c.

Misschien heeft de hond iets 'vreemd' aan jullie gevonden. Misschien heeft-ie een baas die wiet rookt, of kent-ie iemand die dat doet en heeft zo de geur leren loppelen aan stoned/ high, dus veranderd gedrag, en/of wordt-ie dan stoont van het meeroken... ](*,)
Ik was toen maar een beetje stoned en bleef relaxed. Een vriendin was mij was toen nog helemaal niet stoned, zij zat iets verderop en die vond het ook vreemd. De hond liet haar met rust. Maar doordat ik een beetje stoned was toen was alles inderdaad een stuk intenser. ,

Het baasje was een oude vrouw(als ik het me goed herinner), denk niet dat die wiet rookt. Vond het gewoon apart dat de geur wel degelijk een effect op ze heeft...geen enkele hond reageerde immers neutraal.

Ze gebruiken niet voor niets honden om drugs op te sporen toch..?

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: Geur van wiet invloed op honden?

Die zijn daarvoor getraind. Het kan best zijn dat deze honden iets hebben geroken, maar het vreemde gedrag kan ook een andere oorzaak hebben gehad.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Geur van wiet invloed op honden?

Die zijn daarvoor getraind. Het kan best zijn dat deze honden iets hebben geroken, maar het vreemde gedrag kan ook een andere oorzaak hebben gehad.


En aangezien we hier ook niet veel meer zinnigs over kunnen zeggen denk ik dat we het hier dan ook het beste bij kunnen laten.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 16

Re: Geur van wiet invloed op honden?

En aangezien we hier ook niet veel meer zinnigs over kunnen zeggen denk ik dat we het hier dan ook het beste bij kunnen laten.
Ja heel misschien dat iemand 'met ervaring' hier later misschien nog iets kan zeggen.

Ik kan me trouwens nu weer herinneren dat die agressieve hond een pittbull was :eusa_whistle:

Bedankt voor de reacties Wouter en Zaleezuka(sorry weet niet meer precies).

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Geur van wiet invloed op honden?

We gaan hier niet aan de hand van persoonlijke ervaringen argumenten aanvoeren en een duscussie voeren. Dat staat ook duidelijk in de regels en handeiding van het forum (waar je bij registratie mee akkoord bent gegaan) aangegeven.

Het probleem is hier dan ook dat er gewoon niks bekend is over het gedrag van honden onder invloed van wietlucht. Zelfs al was hier iets over bekend dan hoeft dit nog niet te betekenen dat dit ook in jou geval van toepassing is. Je maakt nu een aanname dat de desbetreffende hond reageerde door de wietlucht terwijl hier geen enkel bewijs voor is. Derhalve is een verdere discussie, ook aan de hand van persoonlijke ervaring, niet nuttig en ook niet wenselijk.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer