Propedeuse halen

Moderator: Rhiannon

Reageer

Propedeuse halen

Ik heb vorig jaar mijn Havo diploma gehaald en wil nu verder studeren. Het valt mij po dat mijn intresse ligt bij studies waar ik of een vwo diploma voor nodig heb, of mijn propedeuse moet halen.

Ik wil richting Psychologie of Filosofie gaan, welke hbo opleiding kan ik dan aan beginnen om (het liefst binnen 1 jaar) mijn P te halen om vervolgens met een universitaire opleding verder te gaan?

Gebruikersavatar
Berichten: 296

Re: Propedeuse halen

Je kunt ook proberen in 1 jaar VWO af te maken. Dan heb je in elk geval een bredere basis, wat zeker geen kwaad kan.

Er zijn verschillend instituten die 5 en 6 VWO in een jaar aanbieden.

Met een beetje goede wil valt dat ook best af te ronden als je al HAVO 5 hebt.
"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." (A. Einstein)

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Propedeuse halen

In een jaar 5 en 6 VWO doen, kan wel, maar is zeer zwaar. Ik raad je aan om eerst je P te halen en dan de keuze te maken of je eerst je HBO afmaakt en dan naar de uni gaat of dat je je P haalt en daarna meteen naar de uni gaat.

Waarschijnlijk zal je in de vakantie wel een vak bij moeten spijkeren. Welke opleiding je hiervoor kan volgen weet ik zo niet.

daar komt nog bij dat Psychologie en Filosofie 2 totaal verschillende dingen zijn.

na even te googelen ben ik op deze site uit gekomen. Na nog even googelen ben ik ook deze link tegen gekomen.

De doorstroommogelijkheden naar de uni weet ik echt niet. Dat kan je het beste aan je decaan navragen. Daar is die man/vrouw voor bedoeld.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer