[computer]

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 4.502

[computer]

Wegens herhaaldelijk aankondiging van de update KB 951847 betreffende MNFramewort /Network 3.5 sp 2 of 3 en het niet kunnen installeren ervan,kreeg ik zolangzamerhand een hele serie bestanden met letters en cijfers in mijn C:\

Uiteindelijk ging ik uitbundig aan het verwijderen van deze bestanden en dat was fout,want na het afzetten van de computer kon ik deze niet weer opstarten.

Er verschijnt de melding NTLDR ontbreekt ,Druk Ctrl+ALt+Dlt voor opstarten.

Dat werkte niet dit een paar maal herhaald,niet dus..

Graag een oplossing voor het probleem!

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: [computer]

Googlen levert mij (binnen 2 seconden, nieuw record :eusa_whistle: ) dit: http://www.minatica.be/showthread.php?t=13308

Overigens is het probleem wel vrij serieus, NTLDR is NT-loader, of is verantwoordelijk voor het laden van het besturingssysteem. Zonder besturingssysteem kun je met een computer weinig tot niets aanvangen (ook niet om hem te herstellen). Ik zou (persoonlijk) dan ook aanraden om via een linux-live-cd (ofzo) alles te backuppen dat van belang is op een extern medium.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 4.502

Re: [computer]

@317070: Bedankt voor je reactie;ik zit nu te rammen op het speeldoosje van mijn vrouw,want het probleem speelt zich af op mijn eigen comp.

De adviezen die ik op je verwijzing lees,kan ik nmm.niet uitvoeren,omdat ik niet in de comp.zelf kan komen;de deur is gesloten,dus er moet een ander kunstje worden uitgevoerd,zeg maar met een moedersleutel (ofwel een code intikken) en de zaak loopt weer.

Dus een andere opdracht dan Ctrl+Alt+Del .

Mogelijk overlees ik de adviezen in de sites.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [computer]

De adviezen die ik op je verwijzing lees,kan ik nmm.niet uitvoeren,omdat ik niet in de comp.zelf kan komen;de deur is gesloten,dus er moet een ander kunstje worden uitgevoerd,zeg maar met een moedersleutel (ofwel een code intikken) en de zaak loopt weer.
Windows zul je niet meer in kunnen komen inderdaad, maar dat betekent niet dat er geen "achterdeur" is naar je bestanden. ](*,)

Een goede mogelijkheid, waar 317070 ook op wees, is een live-CD gebruiken, bijvoorbeeld die van Ubuntu. Ubuntu is een Linux-besturingssysteem. Als je dat download en brand op een CD, dan kun je de computer opstarten vanaf die CD. Dat zal redelijk traag gaan, maar op die manier heb je dus een compleet besturingsysteem beschikbaar en kun je alsnog bij je harde schijf komen en de boel repareren of anders backuppen en opnieuw installeren. En wie weet vind je Ubuntu wel zo leuk dat je Ubuntu installeert en Windows lekker vergeet. :eusa_whistle:

EDIT:

Handleiding installatie Ubuntu
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 4.502

Re: [computer]

@Ger:

Modern:thnks of zo iets!

Ik studeer er verder op!

Berichten: 4.502

Re: [computer]

Mijn computer werkt weer dankzij hulp ,er bleek een opstartdeel van een programma of een compleet opstartprogramma door mij te zijn verwijderd bij een schoonmaakpoging.

Maar de volgende,eerder vermelde update wordt nog steeds niet geinstalleerd,wel geinitieerd.:

KB951847: Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 en .NET Framework 3.5 Family Update x86 voor .NET-versies 2.0 tot en met 3.5

Ik vraag me ,naar aanleiding van veel snuffelen,af of ik die updates van .NET wel nodig heb.

We hebben een vaste computer met Windows XP SP 3 en daarbij een router en een laptop met VISTA'

Het stoort me steeds weer om een aankondiging te zien op mijn onderste werkbalk in de vorm van een geel schildje met uitroepteken.

Graag assistentie; ik waag geen schoonmaak-actie meer,geeft gedonder en kost geld.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [computer]

Nodig is een groot woord. Aan te raden is het zeker.

Schoonmaak acties zijn bijna nooit voldoende om je systeem weer fris zoals net na installatie te krijgen. Een volledige herinstallatie geeft vaak beter resultaat. Echter de problemen die mensen hierbij hebben, gebrek aan installatie CD's en back-ups kunnen nog meer kopzorgen geven.

Mocht je alles weer helemaal fris willen krijgen en je orginele besturingssysteem blijven draaien dan is het van belang om eerst na te gaan of je alle benodigde software hebt en of je een backup van alle te bewaren documenten hebt.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: [computer]

.NET heb je nodig als je applicaties draait die gemaakt zijn met VB.NET, C# e.d. Je kan dus best die update gewoon nemen.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 4.502

Re: [computer]

@ W.Masselink: Er werd een volledige nieuwe installatie gedaan

@ Jhnbk: De bewuste update werd al een twintigtal malen aangekondigd,negentien keer aangeduid als gedownload en werd nooit geinstalleerd.

Vandaar mijn mislukte schoonmaak van mijn software.

Zoek- en mailpogingen met Microsoft gaven geen resultaat,resp.werden niet beantwoord,niet in Holland of uit de USA!

Hierbij een weergave wat ik van .NET al aan boord heb,lijkt me nogal behoorlijk wat voor iets wat ik weinig nodig heb en ik vraag me af,waarom de update KB 951847 wordt geweigerd,niet gastvrij van de reeds aanwezige familie!
Bijlagen
software.JPG
software.JPG (75.54 KiB) 659 keer bekeken

Berichten: 473

Re: [computer]

Dit gebruik ik om mijn PC regelmatig te "kuisen".

Registry, files, restore points, ... ... je kan het allemaal proper houden.

.NET 3.5 SP1 is de laatste in de rij van 9 .NET items op mijn systeem

Berichten: 4.502

Re: [computer]

@mcs51 etc.

Ik gebruik dezelfde ICkuiser en als ik mijn lijst bekijk ontbreekt alleen de SP-update,maar alsnog,heb ik die nog nodig en waarom staat die op mijn deur te bonzen.

Kun je zo'n update niet "irgendwo kalt stellen" als je die toch niet kunt installeren;medewerking van Bill G zijn handel is al niet te bekomen !

Reageer