Springen naar inhoud

Parallelle evolutie

• Log in om te kunnen reageren

Mare

Mare

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 februari 2010 - 20:11

hey,
ik moet voor bio een voorbeeld van een parallelle evolutie geven waarbij twee soorten met een voedselrelatie geŽvolueerd zijn in eigen voordeel.. ni egt duidelijk.. :eusa_whistle:
zoals bijvoorbeeld een giraf die altijd van dezelfde bomen at. Die bomen hebben dan stekels gekregen (om zichzelf te beschermen) maar de giraf heeft (natuurlijk over een lange tijd) een tong gekregen die sterk genoeg was om niet gewond te raken als hij de doornen opat.
ik heb daar dus een ander voorbeeld van nodig (dit voorbeeld is door de leerkracht gegeven)

alvast bedankt ](*,)
Mare

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 02 februari 2010 - 20:40

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 februari 2010 - 23:44

Wat jij beschrijft, zou ik eerder co-evolutie noemen dan parallele evolutie. Klik op de gegeven link of googel met coevolution en je vindt tientallen voorbeelden.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures