Engelse woordenschat verbreden

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 213

Engelse woordenschat verbreden

Weet iemand een manier om mijn engelse woordenschat verbreden?

Ik weet dat je veel teksten moet lezen en tv moet kijken, maar voor mijn gevoel helpt dat niet! Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

alvast bedankt

Berichten: 8.614

Re: Engelse woordenschat verbreden

De twee zaken die je opnoemt zijn uiteraard goede manieren (en wat betreft dat tv-kijken: stem af op pakweg BBC en volg daar het nieuws of het weerbericht; dat helpt meer dan kijken naar een ondertitelde film) en het zou me dan ook verbazen als ze niet helpen. Hoe lang ben je daar al mee bezig? Misschien moet je wat meer geduld hebben. Daarnaast is spreken met Engelstaligen nog steeds de beste manier.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Engelse woordenschat verbreden

Daarnaast is spreken met Engelstaligen nog steeds de beste manier.
Dat wilde ik ook aandragen, je hebt twee woordenschatten, actief en passief. Als ik je zo beluister ontbreekt het vooral aan actieve woordenschat? Een paar maanden stage in Engeland?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 213

Re: Engelse woordenschat verbreden

ja, toevallig ga ik nog naar Londen toe voor een paar dagen, maar daar leer je natuurlijk niet super engels van!

ik kijk veel BBC enzo, discovery, animal planet dat soort dingen, maar die laatste 2 wel met ondertiteling.

Ik heb ook eens geprobeerd engels op nintendo te leren maar dat is weer te makkelijk :eusa_whistle:

verder nog tips, of weten jullie spelletjes waar je engels van leert, korte filmpjes, of engelse nieuwsites?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Engelse woordenschat verbreden

Bestaat heden ten dage het fenomeen "penvrienden" nog? Iemand uit Engeland waarmee je een correspondentie gaat voeren?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Engelse woordenschat verbreden

boek lezen (in het engels natuurlijk) werkt voor mij het beste.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Re: Engelse woordenschat verbreden

Het best is volgens mij nog altijd "total immersion", dus naar het land toe en daar een paar maanden verblijven tussen alleen native speakers, zonder de mogelijkheid een andere taal te spreken. Het is het principe dat de Berlitz scholen ook aanhangen, en ik neem aan dat er nog meer dergelijke opleidingen zijn.
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Engelse woordenschat verbreden

"total imersion" is zeker de beste manier om vloeiender in een taal te worden.

Nu kan ik me voorstellen dat het niet voor iedereen even eenvoudig is om een x aantal maanden naar de UK (of een ander engelstalig land) te gaan.
Verborgen inhoud
zuid-afrika is ook een engelstalig land, hint wink wink WK nudge nudge


Je kan "total imersion" ook proberen te benaderen door zo veel mogelijk software in het engels te zetten, kranten(!), boeken en films ook alleen nog maar in het engels lezen/bekijken.

Daarnaast is het idee van penvrienden volgens inderdaad een beetje gedateerd. Het heeft een nieuw jasje gekregen: Je kan gewoon met wie dan ook ter wereld voor nop skypen.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 382

Re: Engelse woordenschat verbreden

Denk maar eens na over Anglia. Ik doe het ook.

Kort: Anglia is om je engels te versterken. Voordat je begint maak je een toets, hier wordt je getest voor je engels. Dan word je in een level geplaatst. Er zijn 10 levels, wie weet zit je al in level 10 en dan moet je een kleine beetje leren en een examen maken en ben je in een keer klaar. Het idee is dat je zelf, op je eigen tempo leert, en dat je dan steeds een toets kan maken. En aan het eind examen, waarop je een diploma krijgt. Met dit diploma kun je zonder een test te maken of je taal wel goed genoeg is, een engels sprekende universiteit 'betreden'. Met Anglia leer je naast woordenschat en grammatica, ook veel spreekwoorden en uitdrukkingen, je leert schelden en je leert taalgeschiedenis.

Ik ben nu 13 en ga binnekort examen doen, ik raad het je aan!

Als je vragen hebt, stuur maar een pb, of post hier wat onder. Ik kan je wel wat folders via internet versturen. (ze zijn te groot om hier te posten;))

Met vriendelijke groet,

kleine fysicus
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Engelse woordenschat verbreden

Wat lezen betreft: Penguin Readers heeft boekjes van zeer eenvoudig tot een behoorlijk niveau.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 43

Re: Engelse woordenschat verbreden

verder nog tips, of weten jullie spelletjes waar je engels van leert, korte filmpjes, of engelse nieuwsites?
Een van mijn manieren om mijn engelse wordenschat omhoog te vijzelen is engelstalige muziek te luisteren. Niet van de muziek waar je de tekst niet van hoort. want dan heb je er niks aan. Begin met rustige nummer en als je woorden tegen komt die je niet kent zoek je ze op. Zo kan je nog op een leuke manier engels leren.

Ik hoop dat het voor jouw ook kan/gaat werken
Life is a riddle



Just like my grammer

Reageer