Einde v.d. Mensheid

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Einde v.d. Mensheid

Wat denken jullie, zal het einde van de mensheid veroorzaken? Of zal het worden veroorzaakt door een samenloop van verschillende "rampen"?
Hallo, Moi, Goedendag, Bonjour, Gutentag, Hej, Konnichiwa, Hola, Ciao, Avé, Bom, Día, Eh, Dav, Tungjatjeta, Au, Ep, Saluton, Hoyr, Morn, Kítal, Sakubona, Merhaba, Nihau, Bongu, Dobre Dan, Selamat hari, Jónapot!

Berichten: 270

Re: Einde v.d. Mensheid

Ik zat heel erg te twijfelen tussen 1 en 2. Epidemie is heel erg verleidelijk en Astroide ook. Het is heel erg moeilijk te zeggen hoe sterk wij straks evolueren. We zullen in de toekomst ongetwijfeld nieuwe dreigingen krijgen die we nu nog niet bedenken.

Astroide hoeft geen bedreiging te zijn aangezien we andere planeten straks kunnen coloniseren.

Epidemie is straks ook niet zozeer een dreiging als we op verschillende planeten wonen en zelfs op onze huidige stekkie zijn er altijd wel mensen immuun voor de ziekte en die zullen het overleven.

Oorlog zal niet alles uitroeien denk ik, er zullen altijd wel overlevenden zijn.

Aliens lijkt mij de kleinste dreiging van allen. Binnen ons zichtbare veld hebben wij nog geen teken van levende wezens gezien. Met statistische berekening kom je uit op een paar duizend intelligente beschavingen in het heelal. 1. Dan moet je er nog uit filteren wie er intelligent genoeg is om ons iets te doen 2. Wie van karakter boosaardig is 3. Ons kunnen bereiken , etc . Lijkt me geen dreiging die serieus genomen moet worden op dit moment.

Denk dat je een onderscheidt moet maken tussen perioden. Nu kan bijvoorbeeld 2 de grootste dreiging zijn maar over zoveel jaren juist weer 4 of 5 of 3 etc.

We zullen het vanzelf merken ( althans, andere mensen ) :shock:

Wat is het eigenlijk dat de topicstarter zelf denkt dat er gebeurd?

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: Einde v.d. Mensheid

Ik heb zelf asteroide gestemd, omdat ik denk dat het nog een hele tijd zal duren voordat we buiten de aarde zullen kunnen leven, maar eigenlijk zou ik het niet weten, daarom ben ik dit topic ook begonnen, omdat ik wel eens wilde weten wat jullie er van dachten.
Hallo, Moi, Goedendag, Bonjour, Gutentag, Hej, Konnichiwa, Hola, Ciao, Avé, Bom, Día, Eh, Dav, Tungjatjeta, Au, Ep, Saluton, Hoyr, Morn, Kítal, Sakubona, Merhaba, Nihau, Bongu, Dobre Dan, Selamat hari, Jónapot!

Gebruikersavatar
Berichten: 121

Re: Einde v.d. Mensheid

Wat is er mis met talpa? En zo ernstig zal het niet zijn, zelfs als iedereen die er naar kijkt, zelfmoord pleegd of op slag dood valt, zal iedereen blijven leven die er niet naar kijkt (en dat is toch de hele wereld -nederland?) :wink:
Hallo, Moi, Goedendag, Bonjour, Gutentag, Hej, Konnichiwa, Hola, Ciao, Avé, Bom, Día, Eh, Dav, Tungjatjeta, Au, Ep, Saluton, Hoyr, Morn, Kítal, Sakubona, Merhaba, Nihau, Bongu, Dobre Dan, Selamat hari, Jónapot!

Berichten: 270

Re: Einde v.d. Mensheid

Wat is er mis met talpa? En zo ernstig zal het niet zijn, zelfs als iedereen die er naar kijkt, zelfmoord pleegd of op slag dood valt, zal iedereen blijven leven die er niet naar kijkt (en dat is toch de hele wereld -nederland?) :wink:
Off-topic:

Talpa is een dreiging in vermomming! Wanneer het op de buis komt zal het zo succesvol zijn dat de overige TV zenders ruzie krijgen, kopen kernwapens, sluiten deals met elkaar, bombaderen elkaar plat, VS gaat zich er weer eens ergens mee bemoeien waar ze niets mee te maken hebben en het wordt een wereldoorlog. China vindt de zender , die door geheime methoden illegaal populair is in China zelf, te onthullend qua schadelijke informatie voor eigen cultuur en doet ook mee. Bam , daar gaat de mensheid.

Tot zover de ongein, wordt nog eens mijn einde

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Einde v.d. Mensheid

Ik zou willen stemmen op een genetische fout die de mens zal uitroeien ... Ik had ooit ergens gelezen dat er een genetische fout begint op te treden in de vrouwelijke eicel waardoor er geen mannelijke nakomelingen meer zouden zijn ... Dat lijkt mij dan ook in de nabije toekomst het grootste probleem te worden :wink:

Berichten: 118

Re: Einde v.d. Mensheid

Een oorzaak van verschillende dingen, en dan kijk ik ook vooral naar een enorme epidemie. Ik denk dat als de tijd zover is we wel technologie zullen hebben om een eventuele gevaarlijke asteroide tegen te houden. In zou een geval is geld van geen belang niet meer en zal de technologie enome stappen nemen. Overlevings drang is iets heel sterk, er is niet veel dat dit kan tegenhouden :wink:
(d )² = (1-2Gm/r)dt² - (r/(r-2Gm)dr² - r²d ²-r²sin ² d ²

Gebruikersavatar
Berichten: 579

Re: Einde v.d. Mensheid

Het einde van de natuur om ons heen/vervuiling kan ons einde betekenen. We zijn daar meer van afhankelijk dan we ons dagelijks realiseren. Milieurampen dus, denk ik.

Henriette

Berichten: 83

Re: Einde v.d. Mensheid

Geeneen van de keuzes.

Berichten: 270

Re: Einde v.d. Mensheid

Geeneen van de keuzes.


Handig dat je dan ook even verteld wat jij denkt dat er gebeurd.

Berichten: 249

Re: Einde v.d. Mensheid

'k denk wanneer 'k zo es denkbeeldig naar de aarde kijk, dat het voor de rest van het unversum wel goed is wanneer er een einde aan de mensheid komt. :shock:

Mij lijkt, astroïde of kern oorlog.

Gevaarlijke straling uit de ruimte, misschien wel een groter gevaar dan een astroïde.

Pandemie lijkt me onwaarschijnlijk, lopen te veel mensen rond, tenzij het ieder soort leven eindigt.

Aliens, laat eerst maar eens concreet bewezen worden dat ze bestaan.

Berichten: 664

Re: Einde v.d. Mensheid

mmm, mijn opmerking over talpa is verwijdert. Ik vind niet dat humor en wetenschap onverenigbaar zijn, maarja.

talpa, is een maar symptoom van wat er 'mis' is met de mentaliteit van de mens. We dwalen steeds meer af van belangrijke zaken en entertainment dat wordt het !

Mensen verliezen steeds meer interesse in de politiek, milieu, ..., terwijl intussen achter de schermen van alles gebeurt. Iedereen neemt maar massaal mobiele telefoons terwijl er eigenlijk nog steeds niet volledig bewezen is of ze nu schadelijk zijn of niet, en al die oude telefoontjes gaan gewoon op de vuilnisberg, massa consumptie. Mensen we hebben maar 1 aarde!

Ook zie je dat de kernwapens nog steeds niet de wereld uit zijn, het is maar de vraag of dit ooit zal gebeuren. Zeker gezien er in Iran nu weer plannen zijn om ook kernwapens te gaan produceren. De ontwikkeling van militair speelgoed gaat maar door, daar wordt het meeste geld aan uitgegeven.

Terwijl de 'talpa-kijker' dit weinig kan boeien, men laat de regering maar aanrommelen met speelgoed dat de wereld kapot kan maken.

De mens zal zijn eigen ondergang zijn (als die er komt), eerder dan invloeden van 'buiten-af', zoals virussen, kometen, etc.

Gebruikersavatar
Berichten: 215

Re: Einde v.d. Mensheid

Ik denk eigenlijk dat deze dingen, in ieder geval voor de komende tijd, geen van allen ons einde zullen betekenen.

Grote astroïden slaan zo zeldzaam in dat het gewoon nog eeuwen kan duren. Tegen die tijd is er vast al een middeltje tegen of zijn we er al niet meer.

Ik heb op ziektes gestemd. We leven nu zo dicht op elkaar en reizen gaat zo makkelijk dat een zeer gevaarlijk virus of bacterie in geen tijd de wereld in zijn greep heeft. Kijk nou het sars virus in Azië, de toeristen bleven nog steeds naartoe gaan.

Oorlog denk ik niet, zelfs al zou er een kernoorlog komen die heel Azië, het Midden-Oosten, het Westen en Europa vernietigd, dan nog hebben we Zuid-Amerika en Afrika. Deze continenten zijn niet kapitaal krachtig genoeg om diret mee te doen met een kernoorlog. Zij krijgen 'slechts' met fall-out te maken. En zo redden zij de mensheid.

Gevaarlijke straling uit de ruimte kan, maar er staan nog geen sterren op instorten tot nu toe.

Aliens lijken me ook geen direct gevaar. Er is nog nooit echt bewijs voor ze gevonden, hier had net zo goed "zombies" kunnen staan.
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."



- Philip K. Dick

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Einde v.d. Mensheid

Gewoon een loze kreet posten zoals
Talpa


Draagt niet bij aan de discussie. Wanneer je de reden erbij vermeld waarom je vind dat Talpa het einde van de mensheid is, dan laten we het gewoon staan. Nu droeg het niet direct bij aan de discussie.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 352

Re: Einde v.d. Mensheid

Terwijl de 'talpa-kijker' dit weinig kan boeien, men laat de regering maar aanrommelen met speelgoed dat de wereld kapot kan maken.


Talpa betekent niet voor niets in het Latijn mol. :shock:
In de onwetendheid kan men volmaakt gelukkig zijn.

Ward Ruyslinck

Reageer