[folding] probleem bij inleveren van wu's

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

[folding] probleem bij inleveren van wu's

Hallo,

Even kort uitleggen; ik heb mijn eerste wu al een tijdje klaar. Deze heb ik zonder probleem kunnen inleveren op de server waarvoor ik de punten kreeg....Voor mij alles perfect. :eusa_whistle: Op vrijdag 5 feb. had ik mijn tweede wu klaar, deze kon ik blijkbaar niet verzenden naar de server. Ik kreeg steeds de volgende meldingen te zien:

- Couldn't send HTTP request to server

+ Could not connect to Work Server (results)


Geen probleem dacht ik, de wu werd opgeslagen in "Que 2", en de volgende werd gedownload.

Nu vandaag zit ik dus halverwege mijn derde wu maar hier hapert de boel een beetje...

Op een bepaalt moment zegt F@H dat hij de wu van 5 feb wil verzenden naar de server maar dit blijft mislukken. Gevolg F@H doet ook niet meer verder aan mijn volgende wu...

Eerst dacht ik dat het probleem aan mijn firewall lag. Ik werk met Eset Smart Security, mijn computer probeerde verbinding te maken met 171.67.108.26:80 (de server waar je wu's inlevert) maar ik heb handmatig toestemming gegeven om deze verbinding te maken. Hier ligt het probleem dus niet volgens mij.

Ik zal nog even een screenshot van de logfile bijvoegen.

Iemand suggesties ?
Bijlagen
Screenshot.GIF
Screenshot.GIF (34.18 KiB) 515 keer bekeken
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Berichten: 422

Re: [folding] probleem bij inleveren van wu's

Dit probleem is vermoedelijk te wijten aan de server hoor, komt wel vaker voor.

Als we kijken naar de log van de server zien we dat hij status 'fail' heeft, dus ik zou me er niet meteen iets van aantrekken. Probeer later (bvb morgen) de wu opnieuw in te leveren. Dit kun je doen door je client opnieuw op te starten, of gewoon door te wachten tot hij zelf nogmaals probeert de server te contacteren.

Normaliter zal je client wel degelijk verder gaan met de 3e wu hoor, eventjes geduld hebben en dan zou je voortgang moeten opmerken in de log. :eusa_whistle:
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [folding] probleem bij inleveren van wu's

Normaliter zal je client wel degelijk verder gaan met de 3e wu hoor, eventjes geduld hebben en dan zou je voortgang moeten opmerken in de log. :eusa_whistle:
Inderdaad. Die 2613 waar je nu aan aan het reken bent is een relatief zware jongen, mijn PC hier is 37 minuten bezig met een procentje, dus wat regels over servermeldingen tussen twee tussenmeldingen van weer een procentje erbij doen het al snel lijken of de boel vastzit.

Er lijkt zo te zien echter niks mis, je ziet alleen dat Folding regelmatig blijft proberen (bij elke start en verder om de zoveel tijd) om contact te maken met de ontvangende server in Stanford, net zo lang tot het lukt. Meestal gaat dat vlot, soms duurt het wat langer, vooral in de weekends als er niet gelijk een systeembeheerder bij haperende servers ingrijpt.

Intussen zullen er toch een paar procentjes bijgekomen zijn, kijk maar weer in die logs.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: [folding] probleem bij inleveren van wu's

Oké dit wetende kan ik dus terug met een gerust hart verder doen, dank hiervoor :eusa_whistle:

Nog een klein vraagje voor Yoste (of voor Jan indien hij dit sneller leest ;) )

Waar kan ik de server log vinden? Want ik dacht dat ik nog op de site gekeken had naar de server status en dat er accepting naast stond...Ofwel vergiste ik me van lijntje ](*,)
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Berichten: 422

Re: [folding] probleem bij inleveren van wu's

Hier zie je dat er inderdaad 'accepting' naast staat, echter in de kolom 'STATUS' staat er 'FAIL'. Zelf heb ik niet zoveel kennis van alle eigenschappen van die server status pagina, maar het feit dat je reeds succesvol een wu hebt afgeleverd en het feit dat er 'fail' staat onder status van de server, lijkt me voldoende om te concluderen dat het probleem vermoedelijk bij Stanford ligt. :eusa_whistle:
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: [folding] probleem bij inleveren van wu's

Oke... je zult wel gelijk hebben, maar als ik naar de log kijk zie ik dat hij de wu ook nog probeert in te leveren op 171.64.65.60:80 en hierstaat wel bij "STATUS" wel "accept". Laten we er gewoon vanuit gaan dat het probleem bij Stanford ligt en ondertussen rustig wachten?
Die 2613 waar je nu aan aan het reken bent is een relatief zware jongen, mijn PC hier is 37 minuten bezig met een procentje, dus wat regels over servermeldingen tussen twee tussenmeldingen van weer een procentje erbij doen het al snel lijken of de boel vastzit.
Inderdaad, maar ik doe nog slechter... 50 minuten voor een procentje, maar de boel loop dus niet vast !
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [folding] probleem bij inleveren van wu's

Laten we er gewoon vanuit gaan dat het probleem bij Stanford ligt en ondertussen rustig wachten?
Ja hoor
Inderdaad, maar ik doe nog slechter... 50 minuten voor een procentje,
Geen kwestie van goed of slecht, kwestie van wat sneller of langzamer. Ik heb waarschijnlijk een wat snellere CPU of wat meer werkgeheugen (vrij) . Uitgedrukt in punten per uur zijn dit helemaal geen slome WU's, ook niet op jouw computer.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4

Re: [folding] probleem bij inleveren van wu's

EDIT: oke sorry laat maar, de vraag is al beantwoord. Niet goed gelezen :eusa_whistle: ](*,)

Reageer