Geheugen toe wijzen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Geheugen toe wijzen

ik werk met nero burning rom en graag zoe ik weten hoe men geheugen toe wijst naar dit programma om het wat vluger laten op te starten ik ben een half uur aan het wachten eer mijn nero open gaat

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Geheugen toe wijzen

Onder Windows: task manager > set priority > high

Verder: application prefetch, maar dat staat standaard aan bij Windows dacht ik.

Wat zijn de specificaties van je systeem? De kans is immers klein dat de extra geheugen toewijzen de oplossing brengt, aangezien je het hebt over de opstarttijd, dat meer wijst op een probleem bij het systeem zelf...
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Geheugen toe wijzen

In fysics I trust schreef:Onder Windows: task manager > set priority > high

Verder: application prefetch, maar dat staat standaard aan bij Windows dacht ik.

Wat zijn de specificaties van je systeem? De kans is immers klein dat de extra geheugen toewijzen de oplossing brengt, aangezien je het hebt over de opstarttijd, dat meer wijst op een probleem bij het systeem zelf...
De priority wordt in de meeste gevallen enkel gebruikt om de processortijd van een programma te verhogen, niet het geheugen. Application prefetch is ook niet een aan te raden manier, tenzij je het programma praktisch altijd opstart na het opstarten van je PC, wat maar zelden het geval is bij Nero.

Een half uur wachten op het programma kan 3 redenen hebben:

1) Je PC is heel is gewoon altijd traag

2) Je PC is oud, terwijl je een recent programma wilt gebruiken

3) Je programma is niet bezig met opstarten (maar aan het wachten op een apparaat bv. of een internetverbinding, of is een update aan het installeren)

Allen zijn ze niet te verhelpen met extra geheugen/processortijd of iets anders toe te wijzen. Je kunt proberen om Nero opnieuw te installeren, en kijken of dit helpt. Om je verder te helpen zou je moeten zeggen of een van deze 3 het geval is, en hoe oud je PC is en welke versie van Nero het is (hoe oud hij is).
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Geheugen toe wijzen

De ouderdom is inderdaad cruciaal, daarom dat ik de specificaties van het systeem vroeg.

Maar, @317070, een traag systeem is niet noodzakelijk een geheugenprobleem, en kan evengoed een te trage processor zijn, er weer van uitgaande dat het systeem oud is. En prefetch kan toch helpen, vaak start Nero toch op in het systeemvak...
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Geheugen toe wijzen

In fysics I trust schreef:De ouderdom is inderdaad cruciaal, daarom dat ik de specificaties van het systeem vroeg.

Maar, @317070, een traag systeem is niet noodzakelijk een geheugenprobleem, en kan evengoed een te trage processor zijn, er weer van uitgaande dat het systeem oud is. En prefetch kan toch helpen, vaak start Nero toch op in het systeemvak...
Prefetch zorgt er niet voor dat je programma sneller opstart, alle tijd die je hiermee spaart moet je toch weer inleveren bij het opstarten... het programma moet geladen worden, of het nu prefetched is of niet. Daarom is dit geen oplossing voor dit probleem, tenzij je er niet van maakt dat een PC meer dan een half uur opstart natuurlijk...
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Geheugen toe wijzen

Prefetch zorgt er niet voor dat je programma sneller opstart, alle tijd die je hiermee spaart moet je toch weer inleveren bij het opstarten... het programma moet geladen worden, of het nu prefetched is of niet. Daarom is dit geen oplossing voor dit probleem, tenzij je er niet van maakt dat een PC meer dan een half uur opstart natuurlijk...
Het hangt er vanaf wanneer het prefetchen gebeurt. Als dat gebeurt op een moment dat er resources vrij zijn (schijf wordt bv niet gebruikt en er is voldoende ram) dan heeft prefetchen wel degelijk een invloed.

Maar het lijkt me hier ook over een "erger" probleem te gaan waar prefetchen en hogere prioriteit toekennen niks gaat helpen. Ik heb het vermoeden dat het besturingssysteem dichtgeslibt is, ofwel dat nero corrupt is geraakt.

Reageer