Springen naar inhoud

Proef van melde

• Log in om te kunnen reageren

MMD

MMD

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 februari 2010 - 20:53

Voor een PO Natuurkunde moet ik de proef van Melde uitvoeren.

In deze proef Fs uitzetten tegen de v (m/s) in een grafiek. Er ontstaat een lineare lijn ?? Klopt dit?
Dan wordt er gevraagd om het kwadraat van V te nemen. Welke eenheid moet er dan achter , (m/s)2
= m2 x s-2 en nu? Welke eenheid ontstaat er?

Wat voor grafiek ontstaat hierdan?

Mijn Resultaten zijn als volgt:

MassaFsvgem
50 g0.52N63 m/s
100 g1.0N90 m/s
150 g1.49 N106 m/s
200 g1.98N122m/s

Bij voorbaat dank

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44837 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 11 februari 2010 - 19:07

Iemand die hier een handje kan toesteken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 12 februari 2010 - 16:39

Ik heb snel even de grafiek gemaakt en dit zijn de resultaten.

In beide grafieken heb ik Fs en v of vē uitgezet.

1) In de linker grafiek zien we dat de punten ongeveer op een rechte liggen maar toch niet voor de volle 100%. Ook heb ik aan de punten een trendlijn toegevoegd en een voorspelling gemaakt hoe deze zou doorlopen voor kleinere waarden van Fs. We zien dat deze niet door de oorsprong gaat dus geen lineair verband.

2) In de rechter grafiek staat precies hetzelfde maar met vē in plaats van v. Ik heb opnieuw een trendlijn toegevoegd en een voorspelling gemaakt. Hier zien we dat de punten meer op een rechte liggen dan in het vorige geval, tevens gaat de rechte wel door de oorsprong--> lineair verband tussen Fs en vē. Dit klopt ook als ik even op het internet ga rondkijken. De verhouding tussen Fs en vē zijn +/- constant dit in tegenstelling tot Fs en v

Bijgevoegde miniaturen

• Melde.GIF
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures