Icoonwijziging

Reageer
Berichten: 4.502

Icoonwijziging

Het is me opgevallen,dat wanneer ik mij voor de eerste keer met een topic bezig houd,de icoon,die voor het onderwerp staat en rood,dan verandert in een witte iconn met een vorm van tandje rechts onder eraan.

Het onderstaand onderwerp testte ik en direct was het icoon gewijzigd;ik deed dit ook al eerder,maakte er een opmerking over,maar dat werd als niets bijzonder afgedaan.

Graag zou toch wel willen weten waarom dat plaats vindt:



:eusa_whistle: ](*,) Wat doet mensen liegen? 123 41 thermo1945 4.387 Vandaag, 13:12

Door: oktagon

Ook de icoon voor dit onderwerp wijzigde en ook mijn reactie bij WSF Cafe,Grieks Beeldhouwkunst werd voorzien van een witte icoon met haakje.

Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: Icoonwijziging

Dat haakje is een vinkje, en geeft aan dat je in dat topic een post hebt geplaatst, daarom verandert hij ook maar een keer.

Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Icoonwijziging

Als je onderin een topiclijst van een forum kijkt, zie je een legenda van die icoontjes. Ik kan het niet duidelijker uitleggen dan dat. :eusa_whistle:

Enige toevoeging: het "tandje" is een vinkje, en dat geeft aan dat jijzelf deelneemt aan het betreffende topic.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 4.502

Re: Icoonwijziging

Is die kleurwijziging-die wel blijft- ook te zien door derden.

En waarom is bij de verklaring van deze soort icoon er geen verklaring voor gegeven onder aan de pagina?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Icoonwijziging

De kleur van het topic geeft aan of je alle berichten die in het topic staan hebt bekeken. Dus als er een nieuw topic is zal deze oranje zijn en als er nieuwe posts in een topic zijn zal deze ook oranje kleuren.

Deze en ook het vinkje zijn allemaal voor elke gebruiker verschillend, je kan deze dus ook niet van elkaar bekijken.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 4.502

Re: Icoonwijziging

Bedankt voor de uitleg.

Het lijkt me voor de programmering een zeer gecompliceerd iets, gezien het aantal bezoekers en kijkers van de posts;er moet bij elk bekijken een signaal dan uitgaan van de kijker naar de centrale en daarvan weer een kleurwijzigingsopdracht aangepast in een volgorde/stramien.

Voor de systeembeheerder een klus om dat aan het draaien te houden,maar volgens je verklaring is dat dus het verhaal omtrent de icoonwisseling.

Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: Icoonwijziging

A. Dat gaat automatisch, dus de systeem beheerder hoeft zelf niets te doen, tenzij het mis gaat, natuurlijk.

B. Vele fora hebben iets vergelijkbaars, niet alleen invision based fora.

Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Reageer