Dynamogen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

Dynamogen

graag wou ik meer weten over dynamogen

ik heb dit produkt gekregen tijdens het wielrennen volgens deze fietser zou het goed zijn als ge moe zijt tijdens het fietsen je zou er extra kracht mee hebben

graag zou ik willen weten als het werkelijk helpt en je terug kracht geeft en dit doping is of niet

als het doping is dan weiger ik het te gebruiken

dank u

fietser

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Dynamogen

Een Engelstalige bijsluiter kan je hier vinden: http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=119422

Ik heb toen een mail naar de firma gestuurd (vnl. om de interactie met alcohol te kennen). Ik kopieer en plak er een stukje uit:
Dynamogen has essentially an orexigenic and tonic revitalising action. It combines the activity of two substances capable of suppressing physical and mental asthenia and lack of appetite: Glutodine (3 mg) (FAES FARMA, S.A. original compound) and Arginine Aspartate (1mg).

Glutodina® (-Cetoglutarato de ciproheptadina). Ciproheptadina is a fisrt generation antihistamine that affect the central nervous system (CNS).
Belangrijk daarin is dat Glutodine aan antihistaminicum is wat dus een licht sederend effect kan hebben: dat betekent dat je er slaperig van kan worden... Ik vrees dat dit niet echt een gewenst effect is bij het wielrennen? :eusa_whistle:

Verder weet ik niet welke producten wel en niet zijn toegelaten bij sporten (doping), dus daarover kan ik je geen advies geven.

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Reageer