Springen naar inhoud

Redoxtitratie

• Log in om te kunnen reageren

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 februari 2010 - 14:25

Hallo,

Ik quote even uit mijn cursus:

Een inerte geleider zoals platina, reageert op de potentiaal van een redoxsysteem, waarmee het in contact staat. De platina-elektrode (in bijvoorbeeld een oplossing van cerium (III/IV) is bijgevolg een geschikte elektrode voor een hele reeks potentiometrische metingen.

Wat wordt hier exact mee bedoeld?
Ik begrijp dit niet goed: reageert op de potentiaal van een redoxsysteem, omdat het in tegenspraak lijkt met inert.

En ik zie ook niet wat platina dan zo geschikt maakt? Dat wordt wellicht duidelijker als ik bovenstaand probleem oplos.

Kan iemand me hier een beetje bij helpen?

Erg bedankt!
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44869 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 17 februari 2010 - 14:17

Iemand die hier een handje kan toesteken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 17 februari 2010 - 22:30

Ik begrijp dit niet goed: reageert op de potentiaal van een redoxsysteem, omdat het in tegenspraak lijkt met inert.

Met reageert wordt hier niet een chemische reactie genoemd.

In een circuit kan een inerte platina elektrode kan elektronen opnemen en daardoor een negatieve lading krijgen, of elektronen afstaan en daardoor een positieve lading krijgen. Hierbij worden geen platina-ionen gevormd.
Hydrogen economy is a Hype.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 17 februari 2010 - 22:31

Okť, bedankt, ik begin al te twijfelen :eusa_whistle:
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures