Ik kan een topic niet meer lezen

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Ik kan een topic niet meer lezen

ik had een topic gemaakt. over 2 electronen in een vacuum.

en toen poste bart iets, dus ik was benieuwd want meestal is het dan wel iets waar ik wat mee kan. en toen ik hem opende kreeg ik een wit beeld.


ik denk:"Hu?"


dit is de topic:

http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...showtopic=12391

kan iemand zeggen hoe ik het kan zien?

of bart kun je het nog een keer zeggen als er geen oplossing voor is?

Berichten: 270

Re: Ik kan een topic niet meer lezen

De oplossing voor het probleem heb ik niet.


Hetgene dat Bart zei is dit:

Bart schreef:Eerst maar eens het punt over potentiele energie. Potentiele energie is niet alleen hoogte energie, maar dit kan ook electromagnetische energie of veerenergie zijn. Doordat een deeltje zich in een bepaalde toestand bevindt (ingedrukte veer, bepaalde afstand van een massa), heeft deze een hoeveelheid energie. Deze energie is relatief aan het gekozen nulpunt (meestal het oneindige, maar bij een veer bijvoorbeeld het evenwichtspunt). Zolang het deeltje of veer in dezelfde toestand blijft, kun je nog niks met deze energie. Pas als het deeltje of veer gaat verplaatsen, zal er energie vrij komen of er in gestopt worden.


Nu de vraag van Antoon. De deeltjes zullen elkaar afstoten en dit zal "oneindig lang" doorgaan. Echter, de energie is niet oneindig. Antoon zei al dat de electromagnetische kracht met r-2 ging. Dit betekent dat de energie mer 1/r gaat (uitgaande in het oneindige de energie 0 is). Als de electronen op een bepaalde afstand a van elkaar beginnen dan hebben zij een correspondeerende hoeveelheid energie. Als zij dan 'oneindig ver' van elkaar zijn geraakt, dan hebben zij geen potentiele energie meer en zijn de deeltjes dus vrij van elkaar. Netto hebben zij dus een eindige energie overbrugt.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Ik kan een topic niet meer lezen

Heb je het probleem nog steeds Antoon?

Ik herken het wel, ik heb het ook wel eens gehad. Dan had ik een time-out gekregen. Soms gaat het erg langzaam allemaal: het laden van de pagina. Dan zie je de berichten één voor één binnendruppelen op je pagina.

En nee, het ligt niet aan de (snelheid van) mijn internetverbinding. Eerder aan de server van het wetenschapsforum.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Ik kan een topic niet meer lezen

ja nog steeds, de rest van het forum doet het wel als een trein.

want die text zal mijn 1Mb/sec verbinding zijn ballen nog niet jeuken

Reageer