60 minuten limiet

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

60 minuten limiet

Math schreef:
StrangeQuark schreef:  

Mmmmh, de site heeft me gewoon uitgelogd. Sorry, maar ik was dat dus.  
Klopt, time-out staat op 60 minuten. Tja, lange verhalen dus in Word en daarna kopiëren


PS. Ik heb toch maar bij dat bericht je naam gezet: _StrangeQuark. Oké?
van waar die 60 minuten limiet? de nadelen die ik kan bedenken :

-eeb onrealistische beeld van het aantal gebruikers op het forum

lijken me niet op te wegen tegen de nadelen (ik had er ook eens last van)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: 60 minuten limiet

Het aantal gebruikers op het forum wordt bepaald over de activiteit van 5 minuten.


Het uitloggen na 60 minuten is simpelweg een beveiligings issue.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: 60 minuten limiet

hoe is dat veilig dan?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: 60 minuten limiet

Stel nu dat je ergens op een openbare pc hebt gezeten, en je bent vergeten uit te loggen (of je pagina vergeten sluiten) dan kan niemand meer op je account als die 60 minuten online is geweest ... :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: 60 minuten limiet

Stel nu dat je ergens op een openbare pc hebt gezeten, en je bent vergeten uit te loggen (of je pagina vergeten sluiten) dan kan niemand meer op je account als die 60 minuten online is geweest ...  :wink:
Precies, hoewel het al was is het vrij begrijpelijk dat zoiets onmisbaar is na incidenten zoals Vortex...
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 144

Re: 60 minuten limiet

Vortex?
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: 60 minuten limiet

Vortex?

Vortex29 was een moderator van voor jij lid was. We denken dat zijn account gehackt is en daarom is zijn moderator-status geblokkeerd. Maar omdat hij niet meer opdaagt op het forum, vermoed ik dat er helemaal geen hacker was.


Ik vind de 60 minuten limiet ook een goed idee, zo ben ik zeker dat niemand ooit misbruik kan maken van mijn account als hij het wachtwoord niet weet.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: 60 minuten limiet

Ik vind de 60 minuten limiet ook een goed idee, zo ben ik zeker dat niemand ooit misbruik kan maken van mijn account als hij het wachtwoord niet weet.

Ik ook, al vind ik de noodzaak van een gewone gebruiker niet per se noodzakelijk, iemand kan vrij weinig met de account van een gewone gebruiker als jij en ik.


Ik denk dat de moderators er gewoon zeer goed op moeten letten dat ze altijd keurig uitloggen :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: 60 minuten limiet

Ik weet niet hoe het met de ander moderators is gesteld, maar ik sluit altijd netjes af.


Voor een gewone gebruiker is het ook wel fijn. Zo ben je er redelijk zeker van dat je account niet wordt misbruikt. Als iemand onzin posts doet onder jou naam dan kan dit jou reputatie (voor zover iemand die heeft) schaden.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: 60 minuten limiet

Ik log zelf ook altijd overal voor af.


Voor een gewone gebruiker is het ook wel fijn. Zo ben je er redelijk zeker van dat je account niet wordt misbruikt. Als iemand onzin posts doet onder jou naam dan kan dit jou reputatie (voor zover iemand die heeft) schaden.


Inderdaad, maar ik doelde meer op de schade aan het forum in de orde van grootte van wat Vortez (al dan niet) heeft aangericht.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: 60 minuten limiet

Een situatie als Vortex zal waarschijnlijk niet meer voorkomen. De nodige voorzorgsmaatregelen zijn hiervoor genomen. Zelfs al mocht het gebeuren dan zal de schade beperkt kunnen blijven doordat er regelmatig updates worden gemaakt.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer