Springen naar inhoud

Antibiotica experiment

• Log in om te kunnen reageren

byxion

byxion

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 februari 2010 - 14:51

goedendag,

Ik ben een 6de jaars biotechnische wettenschappen student.
In het begin van het jaar moesten we een onderwerp kiezen een daar onze Geintegreerde proef over maken.
Nu zit ik met het probleem dat ik niet weet welk experiment ik kan doen.
ik had gedacht aan antibioticum uit honing te halen, maar daar zou je veel honing voor nodig hebben en is het resultaat miniem.
Waar ik ook aan dacht was een proef met kaas die penecilline bevat maar kzou niet weten hoe of wat
Nu is mijn vraag weet iemand van julie toevallig een proef die ik zou kunnen doen die men antibiotica te maken heeft.

Groeten Byxion,

Ps: Excuses voor eventueele schrijffouten,heb diselectie

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Lupus

Lupus

• >100 berichten
  • 128 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 februari 2010 - 16:32

Aan wat voor onderwijsinstituut volg je deze opleiding? MBO? HBO? WO?
Deel liever je eigen gedachten om zo je dwaasheid te tonen, dan iemand te citeren om zo wijzer te lijken.

byxion

byxion

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 februari 2010 - 18:00

KTA Horeteco,Middelbaar.

Waarom is dit van belang ?

byxion

byxion

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 februari 2010 - 15:33

Sorry voor het dubbel posten.k'vind het edit knopje niet :S

Zou ik iets kunnen doen met Brie, dat Penicillium candidum bevat. zou ik daaruit eventueel iets mee kunnen doen op een voedings bodem?

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 maart 2010 - 02:54

Waarom ga je uit van opzuiveren van een antibioticum uit honig of kaas? Ik neem aan dat je daar de spullen niet voor hebt. Misschien kom je met dialyse nog een stuk?
Je kan ook een stuk brie (of een homogenaat) op een plaat leggen en zien wat er (niet) groeit. Neem daar dan een aantal platen voor en zoek uit of het groei remt of bacterien doodt bijvoorbeeld. En welke bacterien dan precies en hoe veel van de brie heb je nodig en kan je dan bepalen hoe veel van de actieve stof in een stukje brie zit? Zit het in de kaas of in de korst? Etc.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

byxion

byxion

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 maart 2010 - 17:34

hallo,

Ja kan ik doen, ondertussen heeft een leerkracht me gezegt dat ik mag probere om de kaas over te enten op voedingsbodem om te zien wat er gebeurd,toen zag ik dat we nog agar platen hadden met bacterien en ben heb ik gevraagd of ik die niet mag gebruiken, en dat mocht. Maar toch bedankt voor je hulp.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures