Paraformaldehyde

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

Paraformaldehyde

Hallo allemaal,

Ik ben dringend op zoek naar een middel tegen een muffe geur in mijn nieuwe (jaren 30) huis. Daarbij kwam ik deze tegen http://homzone.com/index.html, dat 91% paraformaldehyde bevat.

Volgens mij is dat hartstikke giftig, maar ondertussen ben ik gewoon wanhopig aan het worden, dus bereid om alles te gebruiken. Kan iemand mij iets meer vertellen over paraformaldehyde? En kan ik ervan verwachten dat het inderdaad de muffe geur verwijderd? En hoe gevaarlijk is het?

Oh ja, en is er ook een vergelijkbaar middel verkrijgbaar in Nederland?

ALvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Paraformaldehyde

Ik las laatst ergens dat formaldehyde een veroorzaker is van leukemie.

Het wordt gebruikt bij balsemen. Volgens mij stond dat in de Quest maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Paraformaldehyde zal waarschijnlijk hetzelfde effect hebben.

De één een een polymeer vorm van de ander.
Minder dan niks is onmogelijk.

De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Paraformaldehyde

PFA is troep en gebruik ik dagelijks om weefsel te fixeren, dit alleen met handschoenen aan en zou ik nooit in een huis willen kiepen.

Zeker 91%!!!. Om weefsel te fixeren is 4% al ruim voldoende, moet je nagaan wat er met 91% gaat gebeuren. Het zal waarschijnlijk wel werken, maar het lijkt me nu niet echt verstandig om (zoals ze daar ook in de gebruiksaanwijzing zeggen) op dat moment nog in het huis aanwezig te zijn.

Als je niet weet waar je mee bezig bent schakel liever een professional in, je gezondheid is meer waard!
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Paraformaldehyde

Bovendien is het spul niet bedoeld om geurtjes te verwijderen, maar om geurtjes te voorkomen. Niet doen dus.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Reageer