Springen naar inhoud

Remweg oefening

• Log in om te kunnen reageren

humpierey

humpierey

• >100 berichten
  • 181 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 februari 2010 - 13:31

ik heb de formule voor remweg gevonden:

r= 1/3,6 * v * t(reactie) + 1/ 254k * v≤

met v=snelheid vd auto in km/h
t(reactie) = de reactietijd in seconden
k= de wrijvingscoefficient (voor droog wegdek: 0,85 , voor nat wegdek: 0,4)

oefening:

De afstand tussen 2 blokken (= aantal autos die aan zelfde snelheid achter elkaar rijden met telkens de afstand van de remweg tss de autos) is 1 km. Neem een bepaald punt op de autosnelweg en bereken de tijd t die verloopt tussen het voorbijrijden van de twee blokken op een droog wegdek.

Bijgevoegde miniaturen

• blok.jpg

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44879 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 21 februari 2010 - 13:47

Vreemde oefening. In die 1/254 moet een remvertraging verwerkt zitten, want anders klopt die formule niet.
Verder, onder remweg verstaan we in het algemeen alleen de afstand die effectief remmend wordt afgelegd, en ben ej hier een stopafstand aan het berekenen (stopafstand = reactieafstand + remweg)

Maar hoe dan ook, twee onbekenden (t, v) en dus onoplosbaar. Verder zie ik niet wat die blokken te maken hebben met de onderlinge afstand tussen de auto's IN een blok (die stopafstand naar ik aanneem).

Kortom,
  • waar komt dit ding vandaan?
  • is het compleet?
  • wat moet jij / moeten wij hiermee?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures