Google chrome test

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 691

Google chrome test

Ik heb even de google chrome getest hier.

De tabbladen geven wel wat extra gemak alleen de bediening laat wat te wensen over.

Zit hier met explorer 6.0 op xp

Zie al duidelijk verschillen in uiterlijk met een pagina:

tekstuitlijning anders weergegeven.

Kleur van een tekst anders.

En het formaat van het gebruikte lettertype is anders, is kleiner dan eerst waardoor het 123 onleesbaar wordt.

Men kan het vergroten maar dan vergroot alles mee en wordt trager.

Grootste probleem is echter het volgende:

Ik edit veel in eigen htm pagina's en kan op Google Chrome nergens een editknop vinden zodat ik naar mijn edit programma kan om die pagina te gaan editen.

Met explorer 6.0 is een editknop zichtbaar en snel toegankelijk.

Welke andere browsers hebben die editknoppen wel?
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Gebruikersavatar
Berichten: 691

Re: Google chrome test

Even een toevoeging,

ik weet niet of dit wel mag van de moderators maar als je graag door eigen htm paginas wilt surfen en editen dan is het wel van belang.

Ik heb nu ook Explorer 8 geinstalleerd en wat getest.

In het begin geen editknop maar men kan deze wel instellen.

En een schermfout wordt ook niet gemaakt.

Als men Google Chrome installeert dan ook explorer 8 installeren en alle updates, ik bekwam een blauw scherm, waarschijnlijk door Google Chrome.
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Berichten: 2.504

Re: Google chrome test

Ik betwijfel sterk dat dit blauw scherm door Google Chrome komt.

Om verder te doen, de edit bij IE6 en IE8 waar jij van spreekt is het openen van de broncode in een tekst-editor, nietwaar? Dat wordt niet meer gedaan vantegenwoordig, en dan bedoel ik sinds Firefox 2.0 niet meer. Externe editors moet je zelf instellen.

Bron bekijken is ofwel CTRL+U of F12 dacht ik. En dat is bij alle browsers zo. Gewoon de toets of toetsencombinatie indrukken en je krijgt wat die browser beschikbaar heeft.

Het zijn trouwens HTML pagina's, niet HTM pagina's. Die afkorting stamt nog uit de tijd dat Windows niet meer dan 3 letters als bestands-extensie aankon. En dat is al heel lang geleden. De hele moderne webdev industrie zegt HTML. Als je in een groot bedrijf nog spreekt van HTM, weten ze meteen hoelang het geleden is dat je nog in een webdev cursus gekeken hebt.
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Reageer