Springen naar inhoud

Afkoelingswet van newton

• Log in om te kunnen reageren

*_gast_alloallo_*

• Gast

Geplaatst op 01 maart 2010 - 12:40

Hallo.

Voor een onderzoeksopdracht(PO) ben ik bezig met de afkoelingswet van Newton maar ik kom er niet echt uit.

Ik probeer de constante c uit de afkoelingswet van Newton bepalen, de natuurkundige betekenis van c te geven, uit te leggen waar c van afhangt en uit te leggen in welk temperatuurgebied de afkoelingswet niet zal gelden(geen sprake van straling, stroming en geleiding).
In de bijlage staat een introductietekst die ik gebruikt heb om mij op dit onderwerp te oriŽnteren maar ik snap o.a. de gevonden formule, de oplossing en dat met die e-machten niet. Ik heb al tabellen van mijn experiment(temperatuur voor een bekerglas met water en voor een thermometer) en ik heb het al uitgezet op logaritmisch papier, maar ik zou echt niet weten hoe ik de bovenstaande vragen moet beantwoorden...

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen en iemand er zijn licht over kan laten schijnen.

Alvast bij voorbaat grote dank.

Groeten,

Michel de Boer.

Bijgevoegde miniaturen

• De_afkoelingswet_van_Newton_.GIF

Veranderd door alloallo, 01 maart 2010 - 12:41

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures