Vraag over gember

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 1

Vraag over gember

Hoi,

Ik heb me hier ingeschreven omdat ik wat informatie aan het zoeken was over gember.

ik kwam op het topic 'Hoeveel weten wij van schadelijke smaakstoffen af?'

waarin stond dat Gember schadelijk kon zijn als je gevoelig bent... en dat het gebruikt werd tegen hoofdpijn...

Maargoed, mijn reden om Gember te proberen! is omdat Gember (bij een dierstudie) het testosteronspiegel verhoogd.

Daar ging het om een 100mg per kg lichaamsgewicht. (ratten()

Nou wil ik het zelf ook proberen alleen weet ik niet goed of het schadelijk kan zijn en over hoeveel ik moet nemen.

als ratten 100mg per kg lichaamsgewicht innemen, is het mogelijk dan voor een man van 90 kg ook 100 mg per kg te nemen?

dan kom je op 9 gram uit, en ik weet niet of dat 'veel' is voor een menselijk lichaam.

Daarnaast slik ik ook fluvoxamine, maar persoonlijk denk ik dat er op die medicatie geen inpact zal geven.

En hoe weet je in vredesnaam of je er gevoelig voor bent?

greetz...

ps, als dit artikel niet in het goeie topic is geplaatst, mijn excuses daarvoor, daarnaast kan ik ook nergens een 'voorstel topic' vinden.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Vraag over gember

Beste beest1,

Het wetenschapsforum staat niet in voor gegeven adviezen m.b.t. persoonlijke kwesties. Zie ook onze bijsluiter: http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=8570. Dit topic gaat derhalve op slot.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gesloten