Brandpunt van een parabool

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

Brandpunt van een parabool

Ik moet een PO maken over parabolen, ik ben al aardig op weg maar op een stuk blijf ik hangen:

Het brandpunt van een parabool,

ik moet voor mijn opdracht ingaan op het begrip "brandpunt". Daarbij moet ik denken aan bijvoorbeeld radiotelescopen en fietsverlichting. Het onderdeel moet ongeveer een pagina lang zijn maar met wat ik tot nu toe heb gevonden over dit onderwerp, kan ik nog geen regel mee volschrijven.

IK zou graag willen weten wat de definitie is van het brandpunt en als dat anders is bij een parabool, graag wat de defenitie in dat geval is. Ook zou ik willen weten hoe je aan dit brandpunt komt en wat je met de gegevens kan. Ik snap zelf wel dat het branddpunt belangrijk is in een radiotelescoop, omdat je op dat punt een ontvanger moet zetten voor het beste signaal. Maar hoe het belangerijk kan zijn voor fietsverlichting snap ik niet helemaal.

Ik hoop zeker dat iemand mij kan helpen,

Alvast bedankt!

Berichten: 7.068

Re: Brandpunt van een parabool

IK zou graag willen weten wat de definitie is van het brandpunt en als dat anders is bij een parabool, graag wat de defenitie in dat geval is.
link.

Berichten: 2.746

Re: Brandpunt van een parabool

zichtbaar licht en radiosignalen zijn principieel identiek aan elkaar...

zoek de definitie van parabool nog eens op, daar wordt het brandpunt gedefinieerd.

teken eens een halve parabool, en laat er een straal op invallen, teken de weerkaatste stralen

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Brandpunt van een parabool

Zie hier en de doorverwijzingen

Reageer