Brit code

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 398

Brit code

Beste lezers,

Ik was aan het internetbankieren en ik weet niet meer precies waar ik op drukte, maar ik krijg op het apparaatje "BRIT CODE" met daaronder een 6-cijferig nummer.

Googelen leverde niets op.

Weet iemand wat dit is?

Gebruikersavatar
Berichten: 124

Re: Brit code

Bij welke bank zit je?

Berichten: 398

Re: Brit code

o sorry, Rabobank

Berichten: 398

Re: Brit code

Ik heb een mailtje terug gekregen van de Rabobank 'het betekent dat uw random reader defect is.' :eusa_whistle:

Na de melding deed hij het gewoon weer... maar ik ga hem toch maar ruilen binnenkort.

Berichten: 3

Re: Brit code

@Olezgus: vandaag ontdekte ook ik op mijn Rabobank RandomReader het "BRIT CODE"-schermpje met zescijferig nummer en ook ik weet niet waar die code toe dient. Reproduceren is makkelijk: druk op "I" drukt op het moment dat het schermpje zegt "Toegangscode: XXXXXXXXXX". Het begrip "BRITcode" komt zonder uitleg voor in de handleiding van de "RandomReader Comfort" (de sprekende variant van de RandomReader):

http://www.rabobank.nl/images/handleiding_...ort_2974981.pdf

Ik neem later vandaag contact op met de Rabobank en zal hier laten weten wat ze zeggen. Van een defect in de Random Reader lijkt me in elk geval geen sprake, eerder van een denkfout van de persoon die je mailtje beantwoordde.

Berichten: 3

Re: Brit code

In het telefoongesprek met de Rabobank-klantenservice, via het keuzemenu specifiek gedirigeerd naar hulp bij het gebruik van de RandomReader, leek het erop dat men ook dáár niet eerder van de "BRIT CODE" heeft gehoord. Uit navraag door de telefoniste 'blijkt' dat het gaat om een code die misschien in de toekomst in gebruik zal worden genomen, maar ook op mijn aandringen en tweede navraag is niet duidelijk geworden waar die code precies toe dient (mag je uit de "I"-knop afleiden dat die code betrekking heeft op toegang/inloggen?).

Ik zal een brief opstellen aan de Rabobank en zal hier laten weten wat hun antwoord is.

Berichten: 3

Re: Brit code

Het zal niemand verbazen, maar Rabobank heeft nog niet gereageerd op deze brieftekst (verstuurd op 12 maart 2010):
Hierbij verzoek ik toelichting op de betekenis, doel en (toekomstig?) gebruik van de zogenaamde “BRITcode” die op de RandomReader kan worden gegenereerd maar waarover geen verdere informatie openbaar beschikbaar lijkt te zijn. De “BRITcode” verschijnt als men op de “I”-knop van de RandomReader drukt op het moment dat het schermpje “TOEGANGSCODE: XXXXXXXXXX” toont en is steeds verschillend. In de handleiding van de (sprekende) RandomReader Comfort wordt “BRITcode” genoemd, maar geen toelichting gegeven:

http://www.rabobank.nl/images/handleiding_...ort_2974981.pdf

(blz.4, rechtsonder)

In de handleiding van de (niet-sprekende) RandomReader-modellen staat niets vermeld over deze functie en bij de telefonische klantenservice (0900-0905) leek men ook niet op de hoogte van het bestaan van die code. Navraag door de telefoniste leerde alleen dat het zou gaan om een code die in de toekomst misschien in gebruik zal worden genomen.

Kunt u mij (al dan niet vertrouwelijk) nadere informatie verstrekken over de “BRITcode”? Zoals: waartoe dient de BRITcode? Hoe wordt de BRITcode gebruikt? Waarvoor staat de afkorting “BRIT”? Met welk algoritme wordt de BRITcode gegenereerd? Is de BRITcode (wiskundig) verbonden met de toegangscode zoals die nu bij het inloggen wordt gebruikt? Enzovoorts.
Jammer! Maar goed, niet geschoten is altijd mis.

Reageer