Oneindigheid van het heelal

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer

Oneindigheid van het heelal

ik denk veel over na hoe alles in elkaar zit. ik denk dat alles uit ballen bestaat zoals ik al gehoord heb van die dimenties en opkrulling, denk ik dat ik een verklaring heb aan de oneindigheid.

als je het heelal voorstelt als een bal met daarrond ballen van ongeveer dezelfde groote dan merk je dat er ruimtes tussen zijn die geen balvorm hebben als je deze opvult met ballen dan krijg je weer hetzelfde probleem enzovoort enz.......

je kan dit beter voorstellen met cirkels op een blad, de cirkels raken mekaar maar je zal nooit alle witte ruimten zwart krijgen dus oneindig veel cirkels kunnen tekenen op 1 blad natuurlijk voor ons stopt het ooit omdat wij niet fijn genoeg kunnen tekenen waarschijnlijk omdat onze hersenen niet fijn genoeg ontwikkeld zijn.

conclusie: het menselijk brein zal nooit weten of het heelal ooit stopt.

Berichten: 5

Re: Oneindigheid van het heelal

Lijkt een beetje op mijn eigen theorie, nee het heelal is voor de menselijke hersenen niet te bevatten.

Ik denk zelf dat het heelal dezelfde vorm heeft als alle andere hemellichamen... rond.

Dus als je naar 1 punt gaat denk ik dat je uiteindelijk weer op dezelfde plaats uitkomt.

het heelal is dus inderdaad oneindig, het is zo immens groot dat het niet mogelijk is om via de conventionele manier het einde te bereiken (met een ruimteschip)

Berichten: 252

Re: Oneindigheid van het heelal

IndigoDanny schreef:Lijkt een beetje op mijn eigen theorie, nee het heelal is voor de menselijke hersenen niet te bevatten.

Ik denk zelf dat het heelal dezelfde vorm heeft als alle andere hemellichamen... rond.

Dus als je naar 1 punt gaat denk ik dat je uiteindelijk weer op dezelfde plaats uitkomt.

het heelal is dus inderdaad oneindig, het is zo immens groot dat het niet mogelijk is om via de conventionele manier het einde te bereiken (met een ruimteschip)


Als het oneidig groot is, dan kan het dus ook oneindig klein zijn. Dat is het vervelende van oneindig. Je kunt in principe het kleinst mogenlijke deeltje oneindig maal blijven delen.
Als iedereen naar rechts kijkt is het verstandig om ook eens naar links te kijken.

Gebruikersavatar
Berichten: 94

Re: Oneindigheid van het heelal

rudeonline schreef:
IndigoDanny schreef:Lijkt een beetje op mijn eigen theorie, nee het heelal is voor de menselijke hersenen niet te bevatten.

Ik denk zelf dat het heelal dezelfde vorm heeft als alle andere hemellichamen... rond.

Dus als je naar 1 punt gaat denk ik dat je uiteindelijk weer op dezelfde plaats uitkomt.

het heelal is dus inderdaad oneindig, het is zo immens groot dat het niet mogelijk is om via de conventionele manier het einde te bereiken (met een ruimteschip)


Als het oneidig groot is, dan kan het dus ook oneindig klein zijn. Dat is het vervelende van oneindig. Je kunt in principe het kleinst mogenlijke deeltje oneindig maal blijven delen.


Singuraliteit...
Het is allemaal zo prachtig...

Berichten: 252

Re: Oneindigheid van het heelal

Als het oneidig groot is, dan kan het dus ook oneindig klein zijn. Dat is het vervelende van oneindig. Je kunt in principe het kleinst mogenlijke deeltje oneindig maal blijven delen.[/quote]

Singuraliteit...[/quote]

wist niet dat er een woord voor was. 8)
Als iedereen naar rechts kijkt is het verstandig om ook eens naar links te kijken.

Re: Oneindigheid van het heelal

IndigoDanny schreef:Lijkt een beetje op mijn eigen theorie, nee het heelal is voor de menselijke hersenen niet te bevatten.

Ik denk zelf dat het heelal dezelfde vorm heeft als alle andere hemellichamen... rond.

Dus als je naar 1 punt gaat denk ik dat je uiteindelijk weer op dezelfde plaats uitkomt.

het heelal is dus inderdaad oneindig, het is zo immens groot dat het niet mogelijk is om via de conventionele manier het einde te bereiken (met een ruimteschip)
Als het oneidig groot is, dan kan het dus ook oneindig klein zijn. Dat is het vervelende van oneindig. Je kunt in principe het kleinst mogenlijke deeltje oneindig maal blijven delen.[/quot

de ballen theorie loopt in beide richtingen zowel oneindig groot als oneindig klein deze kan je niet van elkaar scheiden omdat de kleine deeltjes een stukje zijn van een groter geheel neem nu een moleculevan een zandkorrel op de aarde de aarde is een zandkorrel in het heelal enz enz

vele zandkorrels maken een planeet planeten maken sterrenstelsels

de ringen rond jupiter bestaal uit stenen en stof dit konden ze vroeger ook niet zien met hun primitieve kijkers juist zoals onze technologie te zwak is om kleinere deeltjes waar te nemen.

Re: Oneindigheid van het heelal

ik heb eindelijk een theorie die klopt whooooooo hoooooooooo

Berichten: 5

Re: Oneindigheid van het heelal

Ja oneindig kun je ook geen maat geven, het is alles.

Ik denk bijvoorbeeld ook dat het draaien van het universum als een bol (de vorm is niet uit te leggen maar een bol komt er het dichtst bij) het concept "tijd" is.

het draaien van die bol zou betekenen dat we om een vierde as heendraaien, dan zou tijd dus de vierde dimensie zijn.

Ook zijn er oneindig veel parallele werelden, en elke keus die in je leven maakt stuurt je door deze wereld heen en elke keus die je niet maakt is wel gemaakt door jouw andere "ik" in een andere wereld maar toch ook weer dezelfde hehe.

Alles begrijpen is zo verschrikkelijk moeilijk en alles wat er hier gezegt wordt is niet meer dan een theorie, niemand kan het ons vertellen helaas.

Maar tis wel erg interesant om erover na te denken.

Berichten: 252

Re: Oneindigheid van het heelal

IndigoDanny schreef:Ja oneindig kun je ook geen maat geven, het is alles.

Ik denk bijvoorbeeld ook dat het draaien van het universum als een bol (de vorm is niet uit te leggen maar een bol komt er het dichtst bij) het concept "tijd" is.

het draaien van die bol zou betekenen dat we om een vierde as heendraaien, dan zou tijd dus de vierde dimensie zijn.

Ook zijn er oneindig veel parallele werelden, en elke keus die in je leven maakt stuurt je door deze wereld heen en elke keus die je niet maakt is wel gemaakt door jouw andere "ik" in een andere wereld maar toch ook weer dezelfde hehe.

Alles begrijpen is zo verschrikkelijk moeilijk en alles wat er hier gezegt wordt is niet meer dan een theorie, niemand kan het ons vertellen helaas.

Maar tis wel erg interesant om erover na te denken.
oneindig kun je wel een maat geven, dat doen we immers al door getallen te gebruiken. Het bewijs van parallele werelden is nog maar een theorie en nog niet bewezen. Waar blijf jezelf dan als je andere ik in een andere wereld leeft? Of is dat soms schizofrenie, dan leef je wel in 2 werelden tegelijk. :shock:
Als iedereen naar rechts kijkt is het verstandig om ook eens naar links te kijken.

Berichten: 1.404

Re: Oneindigheid van het heelal

het heelal is dus inderdaad oneindig, het is zo immens groot dat het niet mogelijk is om via de conventionele manier het einde te bereiken (met een ruimteschip)
Dit is een verkeerde redenering. Oneindig wil zeggen dat iets niet stopt. Iets is niet oneindig om dat het practisch niet meetbaar is.

Bv het aantal plankton in de zee op een bepaald tijdstip is onmogelijk te meten, toch is deze hoeveelheid niet oneindig.
Ook zijn er oneindig veel parallele werelden, en elke keus die in je leven maakt stuurt je door deze wereld heen en elke keus die je niet maakt is wel gemaakt door jouw andere "ik" in een andere wereld maar toch ook weer dezelfde hehe.
je poneert dit als een waarheid, terwijl hier geen enkele aanwijzzing voor is.
Alles begrijpen is zo verschrikkelijk moeilijk en alles wat er hier gezegt wordt is niet meer dan een theorie, niemand kan het ons vertellen helaas.
helaas is er in deze topic nog geen enkele theorie naar voor gebracht, wel wat gedachtenspinsels.

Een theorie is gebaseerd op bestaande meetgegevens, met die theorie doet men voorspellingen en deze controleert men. Zolang de voorspellingen kloppen met de meetgegevens houdt de theorie stand.

Re: Oneindigheid van het heelal

het heelal is dus inderdaad oneindig, het is zo immens groot dat het niet mogelijk is om via de conventionele manier het einde te bereiken (met een ruimteschip)
Dit is een verkeerde redenering. Oneindig wil zeggen dat iets niet stopt. Iets is niet oneindig om dat het practisch niet meetbaar is.

Bv het aantal plankton in de zee op een bepaald tijdstip is onmogelijk te meten, toch is deze hoeveelheid niet oneindig.
Ook zijn er oneindig veel parallele werelden, en elke keus die in je leven maakt stuurt je door deze wereld heen en elke keus die je niet maakt is wel gemaakt door jouw andere "ik" in een andere wereld maar toch ook weer dezelfde hehe.
je poneert dit als een waarheid, terwijl hier geen enkele aanwijzzing voor is.
Alles begrijpen is zo verschrikkelijk moeilijk en alles wat er hier gezegt wordt is niet meer dan een theorie, niemand kan het ons vertellen helaas.
helaas is er in deze topic nog geen enkele theorie naar voor gebracht, wel wat gedachtenspinsels.

Een theorie is gebaseerd op bestaande meetgegevens, met die theorie doet men voorspellingen en deze controleert men. Zolang de voorspellingen kloppen met de meetgegevens houdt de theorie stand.
als je oneindig niet kan meten kan je het niet meten wist je dit niet.

het heeft geen zin om in de technologie file te blijven staan en mooi de regeltjes te volgen van bewijsbaarheid.

tenslotte rijd jij soms toch ook eens te snel omdat je voldoende zicht hebt op de baan.

en ook zal een oneindig heelal nooit bewezen kunnen worden want we zullen er geen einde in tegenkomen als het oneindig is , conclusie zolang er geen einde te zien is moeten we ervan uitgaan dat het oneindig is.

moest er een grens te zien zijn kunnen we nog altijd zeggen dat het oneindig is want niets is iets raar genoeg.

ookal is het helemaal wit of zwart het is er wel.

je kan niets uitsluiten uit het heelal want het is overal dus is het oneindig.

ik snap niet goed dat mensen dit niet snappen verwachten zij een muur ofzo in het heelal zonder zich af te vragen wat er achter is.

Gebruikersavatar
Berichten: 117

Re: Oneindigheid van het heelal

als je een rondje om de aarde loopt kom je ook nooit bij het eind...

maar de aarde is zeker niet onneindig

Re: Oneindigheid van het heelal

stay anti schreef:als je een rondje om de aarde loopt kom je ook nooit bij het eind...

maar de aarde is zeker niet onneindig


je kan wel oneindig veel rondjes afleggen.

is dit niet genoeg :shock:

Berichten: 252

Re: Oneindigheid van het heelal

kjell schreef:
stay anti schreef:als je een rondje om de aarde loopt kom je ook nooit bij het eind...

maar de aarde is zeker niet onneindig


je kan wel oneindig veel rondjes afleggen.

is dit niet genoeg :shock:


In zekere zin is hij wel oneindig. Op het moment dat je terug komt op je beginpunt is de omgeving anders als dat je vertrok. Al is het maar een simpel regenbuitje..... 8)
Als iedereen naar rechts kijkt is het verstandig om ook eens naar links te kijken.

Berichten: 8

Re: Oneindigheid van het heelal

Ik had net antwoord gegeven op een onderwerp, en daar reageerde Rogier de technicus op dat het heelal 13.7 miljard lichtjaar oud is, en hij verwees me naar een site (een hele goede voor de leken onder ons) en ook daar stonden een aantal dingen waaruit blijkt dat het heelal eindig is.

Maar als dat zo is. waar is dat dan op gebaseerd ? op onze aardse techniek? die pas 100 jaar bestaat?

En wat zou er na het heelal dan zijn? erg verwarrend allemaal

maar wel misterieus,haha :roll:

Reageer