studeren

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

studeren

Hoi,

Ik wil biologie gaan studeren maar ik heb alleen mijn havo diploma

en nu wil ik weten of ik na een propedeuze jaar biologie en medische laboratoriumtechniek (Hbo) naar de universiteit kan om bio te gaan studeren??? Wie kan mij helpen?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: studeren

Dat kan. Het HLO is hier geschikt voor.
"Meep meep meep." Beaker

Re: studeren

dus nog eff voor de zekerheid dat kan dus na 1 jaar en dan naar de universiteit?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: studeren

Ja dat kan. (bij ons op de HAN iig wel) Je moet dan wel de richting B&M kiezen en niet de richting chemie. Het is verstandig om na te vragen bij de studiekeuze begeleider welke vakken je er eventueel bij zou moeten doen. Misschien moet je een vak opfrissen.

Het is wel van belang dat je eerst je 'P' hebt gehaald voordat je over kan naar de universiteit.

Als je contact met me opneemt via Pb (moet je je wel eerst even aanmelden) of je e-mailt me, dan kan ik je het e-mail adres van de studie begeleider van de HLO van de HAN geven. Dat plaats ik hier niet zomaar. Deze persoon kan je hier natuurlijk meer over vertellen dan dat ik dat kan.
"Meep meep meep." Beaker

Re: studeren

Als je het wat makkelijker voor jezelf wilt maken kan je ook een jaartje de lerarenopl biologie volgen (lekker makkelijk), dus je P halen en dan overstappen naar de uni.

Berichten: 15

Re: studeren

Hallo allemaal!

Wat bioloog hierboven noemt is inderdaad theoretisch mogelijk. Ikzelf doe de lerarenopleiding biologie aan de EhvA, ik ben nu bezig met het tweede jaar. Doorstromen naar de universiteit is mogelijk, maar sommige universiteiten stellen extra eisen (een vak opfrissen).

Ook wil ik toch even kwijt dat het niet makkelijk is om je propedeuse binnen één jaar te halen. Uit mijn klas van vorig jaar (+/- 35 leerlingen) is het niet één student gelukt om de propedeuse te halen binnen de tijd van het eerste studiejaar. Ikzelf ben blijven hangen op 57 stp, aangezien een groepsproject tot niks uitdraaide (grr) :shock: Maar met 57stp scoorde ik wel hoog.

Verder ben ik zeer positief over de opleiding. Er heerst een goede sfeer, alleen de organisatie is soms,.... ach ja....'Amsterdam'...

Ook al kun je de opleiding zien als 'makkelijk', het is maar net hoe je het bekijkt. De opleiding is er ook niet zozeer op gericht om bioloog te worden, je word leraar, biologie vormt meer een bijzaak. Natuurlijk word er zeker wel aandacht aan biologie besteed, zo kun je in het eerste jaar verwachten; Aquatische Ecologie, Diversiteit 1, Celbiologie 1, Ethologie, Fysiologie voeding, Leerpraktijk voeding, Plantenfysiologie, plantensystematiek, Ecologie etc.

Hopelijk heb ik hiermee het een ent ander verhelderd.

Veel succes met je studiekeuze, en misschien tot volgend jaar!

Reageer