Springen naar inhoud

Chemie wereldreis..

• Log in om te kunnen reageren

Mare

Mare

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 maart 2010 - 16:38

hey!
we hebben voor chemie een of andere wereldreis moeten maken, en ik zit vast bij de laatste 2 vragen:

1) Bereken de concentratie van de geproduceerde CO2 (10,4 ton) in de troposfeer in volume-ppm.
- de troposfeer is het eerste schilletje van de atmosfeer (waar wij in leven).
- het volume van de troposfeer is 9,047786842 x 10 tot de 11e
- je mag er voor het berekenen van het molair volume vanuit gaan dat de temperatuur in de hele troposfeer kamertemperatuur is en dat de druk gelijk is aan standaard omstandigheden (24,5 l/mol).

2) Bereken hoeveel hectare eikenbos er nodig is om die CO2 (binnen de 30 dagen) uit de lucht te halen.
gebruik hierbij de volgende aannamens en gegevens:
- koolstofassimilatie = 6 CO2 + 6 H2O => C6H12O6 + 6 O2
- een eikenboom neemt gemiddeld 25 m˛ bosoppervlak in beslag.
- neem aan dat een gemiddelde eikenboom een cilindervorm heeft (met een straal van 70 cm) die volledig uit glucose (C6H12O6) is opgebouwd.
- als dichtheid van het eikenhout neem je 800 kg/mł.
- 1 volwassen boom groeit gemiddeld 0,35 cm per jaar.
- er staat 692.916 hectare bos in belgie.

dat was het.. ik snap er echt nix van dus het zou tof zijn als jullie konde helpe..
alvast bedankt!
XX

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 maart 2010 - 18:04

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8937 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 maart 2010 - 18:06

dat was het.. ik snap er echt nix van dus het zou tof zijn als jullie konde helpe..

Natuurlijk zou dat tof zijn, maar het zou nog veel toffer zijn als je eerst zelf aan de slag ging. Je bent niet de eerste met een vraag over een wereldreis, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum om dit soort vragen terug te vinden. Daar zie je precies hoe je dit soort opgaves aanpakt.

Mocht je bij bepaalde stappen tegen een probleem aanlopen, dan kunnen we je daar prima mee verder helpen. Maar geef dan duidelijk aan wat je al zelf hebt geprobeerd en wat precies het probleem is. "Ik snap er nix van" biedt voor een ander geen aanknopingspunten om je verder te helpen, bovendien maakt een slechte spelling een en ander onprettig om te lezen.

Succes.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44894 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 07 maart 2010 - 18:22

Die wereldreis is een met regelmaat terugkerend onderwerp hier. Als je dus binnen dit forum zoekt vind je tientallen topics met hetlzelfde probleem (zij het uiteraard andere getalletjes)

Wat ik mij met Marko afvraag is, als je tot hier er wél uitkomt, waarop je nu eigenlijk vastzit. Want dat móet dan haast wel een kleinigheid zijn, anders had je het voorgaande niet voor elkaar gekregen. Dit is niet anders of ingewikkelder dan al het voorgaande.

Dus als je eens kunt beginnnen met de uitwerking tot waar je vastloopt, dan kunnen wij je effectief verder helpen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures